DAS BLOG - Közélet Kultúra Kritika (de Győrffy Miklóst itt ne keressék!)

Csucsu - REFLUX

Csucsu - REFLUX

Magyarország a magyaroké

2009. október 17. - csunderlik.péter

Másnak úgyse kell.

És ha kéne, itt vannak derék magyar harcosaink, vasárnapi honvédek, gárdistak, férfiak, akik vállvetve harcolnak, ha kell a gyepükön, ha kell a Donnál, hogy megvédjék ezeréves határainkat. És különben is, körülölelnek minket a magas Kárpátok bércei, melyek megóvnak minden csapástól a világválságtól kezdve a hurrikánig. Hazánk szélvédettnek szélvédett. De épp ezért megmarad a büdös is.

Ha fenyegetőzni kezd egy szájszagú próféta, vagy ha szivacsos agyával elbőgi magát egy büdösbuzogányt kérődző tehén a szürkemarhacsordában, mert azt hiszi, küretkanállal kaparják méhét, mikor csak annyira hülye,  hogy magától kergült bele egy karóba. Hisz azt se tudja, hol van. Egy szorzótáblára is csak bámul, mint borjú az új kapura. Meg is érdemli az a zsidó, aki jobb híján ennek szopja véresre tőgyét. Csúcsminőség. Vidal Sasson.

De mielőtt belegabalyodnék ebbe a 'hortobágyos/magyar ugaros' allegóriába, elvágom az egészet, hogy érthető legyek, mert tudom, nem beszél újmagyarul ez az atomókor. Mármint néhány hardcore Jobbikos, akiknek szánnám az egészet. Még ha tudom is, hogy 'úgyse olvassák, és ha olvassák, nem értik, ha pedig értik, akkor annál rosszabb' nekem, de nem, ettől nem félek. Nincs annyi pia, hogy le tudjam inni magam a szintjükre. Ott már búvárkeszonban körmölnek egyeseket és nullákat szimatszatyros kockásfüzetükbe a Mariana-árok mélyén, és Kiszel Tünde is világít, mint az a faszfejű horgászhal.

Ha nem lovas a rendőr, én se pitbullal jövök

Persze, hogy sarkosan fogalmazok, hadd legyen alakja az egésznek. Nem úgy, mint a szétfolyó Szabóné Kocziha Tündének, a Jobbik békéscsabai vezetőjének, a mélymagyar párt Békés megyei alelnökének, tehenünknek, hümm, amőbánknak, aki pártközleményben tiltakozott, amiért az aradi vértanús városi ünnepségen felolvastak egy Faludy György-verset, mikor Faludy "cionista és magyarellenes költő." Az eszem megáll.  Gondolom, ennél már csak az lenne botrányosabb, ha pajeszos zsidók szavalnának Faludyt. Még szerencse, hogy a négerek nem tudnak verset mondani.

Mostanság egyre türelmesebb vagyok, kezdem végleg kinőni a kamaszos odamondogatást, de az ilyenektől úgy kiakadok, mint a békéscsabai Jobbiknál a magyarméter. Ezek után Szabóné Kocziha Tünde tényleg tehet egy szívességet, dugja föl magának a logarlécét. Bocsánat az expresszív képért. Ha valakit zavar, öntse le Domestosszal, ahányszor csak akarja, de hiába, mert a Jobbik szellemi nyomorúságáról előbb-utóbb úgyis "térképet rajzol a penész" (JA).

Betelt a pohár, oroszlán váltja kiscicát

Mert hisz mennyire csapadék társaság ez a Jobbik. És még ők akarják megmondani, hogy ki a magyar. Mert ők aztán a nemzetmegtartó erő. Döntő többségük középfokon se beszéli a magyar nyelvet, ezt akárki megállapíthatja, aki olvassa-hallgatja őket, mert funkcionális analfabéták. De akkor legalább egytől-egyig amolyan fajtiszta, combos legények lennének. Ám ehhez képest kétharmaduk annyira latyak, mint egy teleszart búvárruha, a főideológustól kezdve a legutolsó keretlegényig. Persze, ha sokan összeállnának még Edgar Davidsot is megvernék, nemhogy engem, de attól még vicc, hogy ők kurjongatnak vérvonalról a bíborfolyók zavarosában kuttyogatva. Ők, baszki, a friss erő, az "új emberek."

Milyen család sarja, ki rúgja Morvai Krisztinát?

Amikor egy latyak, dadogó Jobbikos kinyögi, hogy valaki nem magyar, az annyira groteszk látvány, mint amikor a kövér, puhos nácik szónokoltak a heroikus, neoklasszicista szoboróriások alatt a felsőbbrendű fajról. Hogy nem szégyellték magukat. Bár Hitler erről jegyezte meg egy gyönge, vajkaramellás pillanatában Hermann Rauschningnak:

"Mondok Önnek egy titkot. Láttam az új embert, mint egy látomást. Könyörtelen és félelmetes volt. Visszariadtam tőle." Nos, biztos nem Vona Gáborra gondolt. Akit már a mélymagyarok között is sokan szefárd zsidónak bélyegeznek egymás közt, mert úgy látszik, a legmélyebbnél is van mindig mélyebb, ahogy minden nőnél van jobb nő, és minden bajnok legyőzhető.

Bár éppen Faludy Györgyöt nem lehetett megtörni, mert valahogy mindig szart mindenre. Igazi vagabund volt, ahogy mondani szokták, és azt, hogy túl a kilencvenen bevállalt egy meztelen fotózást, el lehet ítélni, de ki tudja, hogy mink mit csinálnánk olyan idősen, ha megérnénk ezt a kort. Csak egy-két idézetet emelnék be Faludytól, arról, hogy az őt ismertté tevő Villon balladák átköltésére hogyan reagált a harmincas évek végének cenzora: "Nagy gazember volt ez a francia. Ha élne, a Gestapo rég lefogta volna. De nem él. Adja ki. Egye a fene." Faludy a Villon álnév alatt sok mindet kimondhatott, amit a saját neve alatt nem. Ha tudták volna, hogy a mai napig egyik legismertebb Villon-vers, a Haláltánc ballada valójában Faludy szerzeménye, akkor mindjárt berágtak volna az urak. "Még szerencse, hogy a szélsőjobbról senki sem tudott franciául, nemhogy a 15. századi nyelvhez konyított volna" - írja Faludy. "Persze a jobboldali sajtó fuldoklott méregtől." Mármint a harmincas évek végén, ugye. Hetven éve.

Remek. Arról, hogy Faludy később hogyan harcolt az amerikai hadsereg kötelékében a második világháborúban, majd hazatérve hogyan tartóztatták le a negyvenes évek végén, és miképp került a recski munkatáborba, majd élte túl, arról el lehet olvasni a Pokolbeli víg napjaim című kötetét. Ha élne Faludy, arcon röhögné a pöcs Jobbikot. Mi ez neki.

Mert Jézus Krisztus egy cselekvő ember volt

Dehát minek olvasnánk Faludy Györgyöt, a nemzetellenes és cionista költőt, amikor itt van nekünk a jó Döbrentei Kornél, az igazi költő. A nemzeti Nyomasek Bobó. Aki a Magyar Rádióban előbb felolvassa versét, melyet bármelyik küldetéstudattal megvert kamasz is meg tudna írni, majd kinyilatkoztatja remegő hangján, hogy őt üldözik, lám, most is a rádióban bújkál, és azért nem olvassák elegen, mert az emberek meg vannak félemlítve. Mintha Döbrenteit csak a katakombák mélyén lehetne olvasni éjjellátó szemüvegben, amíg le nem csapnak a gyurcsányista terminátorok. Pedig itt-ott olvassák, de csak azért, mert sokan elhiszik, hogy "üldözik." Ebből nyeri minden legitimitását. Egyszerű ez, mint az egyszeregy. Csak most Szabóné Kocziha Tünde rá ne lépjen az állára a párosujjú patáival. Javaslom, tiltsunk be néhány Csunderlikot is, hátha akkor többen olvasnának. Egyébként bizarr vágyam, hogy X év múlva a jövendő Új Magyar Lexikonában egy négyoldalas felsorolás után azt írják, "...miatt költészetét néha vívódó, olykor dekadens vonások jellemzik."

Inkább úgy halok, mint Tupac

Ahogy Döbrentei Kornél blődli baromságait az úgynevezett üldöztetés, látszólag úgy igazolja a Jobbik minden fingását az, hogy ők legalább kimondják, van cigánybűnözés. Hányszor hallom ezt, mikor leszólom a Jobbikot. És igazuk van, hogy tematizálták a cigánybűnözést, mint releváns társadalmi problémát. De nehogy már ez teljesítmény legyen. Az álló óra is naponta kétszer pontos időt mutat, és bármelyik kocsmai verekedésben előfordulhat, hogy egy hadonászó részeg teljesen véletlenül egy asszonyverőnek vág oda.

A Jobbik ezen a cigánykérdésen hízott annyira naggyá, hogy már észrevegyük, ha valahol a Viharsarokban Faludy Györgyöt akarják betiltani, mert annyira kinyílt a csipájuk az EP választás után. Az egész Jobbik-rákosodás megelőzhető lett volna, ha a magyar politikai elit kimondja azt, ami az emberek tapasztalata, és nem maszatol. Könyörgöm, én még a nagyon liberálisok közé tartozom, de én is azt mondom, hogy a cigánybűnözés fogalom használatának nagyon is van relevanciája, és akkor még eléggé finom voltam. Ellentétben a legfelvilágosultabb értelmiséggel, amely itt már alkalmazhatatlan játékszabályokból és kedves álmaiból épít magának várat, mint M. Péter György, a médiaszociológia Kirk Lazarusa. Be is költözne oda, és ha föl nem ébredne, akkor az álom lenne a valóság. Kár, hogy a valóság végül ráborított egy lavór hidegvizet.

Álom-királyfit vitt, tova vitt / Moslék-országnak mentiben

A Jobbik lába alól csak valami értelmes és egyszersmind hatásvadász romapolitikával lehetne kirántani a talajt. Mert más mondanivalójuk nincs, hisz 'szellemileg alultáplált társaság' ez, ahogy Márai Sándor írta a nyilasokról. De addig itt lesz nekünk ez a jó kis Jobbik, minden jel szerint jövőre be is kerülnek a parlamentbe. És akkor már még erősebb pozícióból, bizottságokból óbégathatnak Faludy Györgyök betiltásáról. Mert ez a sötét, bunkó pártocska aztán tudja, ki fér bele a Kárpát-medencébe.

Ha jól emlékszem, Hatvany Lajos mondta, hogy nem akar egy olyan országban élni, ahol nincs helye egy Ady Endrének. Én most így vagyok Faludy Györggyel, hogy felnagyítsam saját kis miniatűröm, bár sanszos, mindenki leszarja, hogy én mit akarok. De ha egyszer végül mégis olyan Magyarországunk lesz, ahova nem fér bele Faludy, ám legyen. Nincs mit tenni. Magyarország a magyaroké.

Minden másra ott a Eurocard Mastercard.

 

„Ez temiattad van, hogy a földeken áll a gép! / Ez temiattad van, hogy rákban pusztul a nép!” Micsoda jeremiád. Ezek a Samurai Jack-es víziók mindig felvidítanak. „Langaléta kufárok és vérszomjas törpék", melegen ajánlom még ezt is, ahol FankaDeli Feri a kiváló Mr. Bustával koprodukál.

 

*Egyébként meg akármelyik Jobbik-hívővel szívesen leülök sörözni, félreteszem a „majd én megmutatom, mennyire faszagyerek vagyok” trópusaim, és megpróbálom barátságosan elmagyarázni, miért olvasson inkább Szerb Antalt Kurucinfó helyett.

A bejegyzés trackback címe:

https://csucsuka.blog.hu/api/trackback/id/tr811455344

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Vona szerint belefér a demokráciába kiírtani a melegeket 2009.11.04. 15:45:16

Kedves Vona Gábor! Mit válaszolna arra, ha valaki azt mondaná, hogy beteges, aberrált, gyenge értelmi képességű, a magyarok többségét ősellenségként kezelő, moszkvából pénzelt, totalitarista terveket szövögető jobbikos vezérkart kéne kiírtani inkább, é...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

cinkcsésze 2009.10.17. 12:59:16

"..úgyse olvassák, és ha olvassák, nem értik, ha pedig értik, akkor annál rosszabb ." Ez idézet.Idézőjelbevele.

csunderlik.péter · http://csucsuka.blog.hu/ 2009.10.17. 14:22:19

@cinkcsésze: Végre. Elment az internetem, ezért néhány dolgot nem tudtam jelezni. Ez is ilyen, mert ez Ady Endre, ugye.

A "megmarad a büdös is" Hofi Gézától van. A "latyak" és a "teleszart búvárruha" kifejezések pedig Gergő cimborámtól, mikor látta Fankadeli kung-fu iskolás klipjét.

Az egyéb József Attila-utalások felfedezéséért kisorsolok egy Paula Abdul-cédét. Egyébként a kezdő "Másnak úgyse kell"-poént egy Jobbik-plakát alatt láttam odafirkantva. Remélem, a záró Eurocard... poént még senki sem lőtte el. Tegnap ugrott be.

Sutty 2009.10.17. 15:27:11

Csucsu, kész vagy egy szájkarate-meccsre? Csak azért kérdezem mert itt lehet hogy nem fogunk egyet érteni. Az MSZP kiáltja a jobbikat (radikális náci blabla-nak), tényleg sok közöttük a 6 általánosos, de csak belőlük lehetett aktivistát csinálni elsőre. Szegény ember vízzel főz. Eszembe jut a Polanski ügy, amelyben a media mindent megtett azért, hogy a saját hatalmát védje. Itt is ugyanez a helyzet. A Morvai Krisztinában legalább van szív és lélek egy igazi anyatigris. Hasonlítsd össze Lendvai Ildikóval, aki fogak nélkül harsányan skandálta egy hete, Nyers Rezsőt, Kádár Jánost meg a többi jómadarat istenítve. Szóval, óvatosan kit követünk és kit nem.

Sutty 2009.10.17. 15:29:00

azért örülök hogy a jobbik is képben van, mert így fideszes ősmuftik nehezen fognak csiki-csukit játszani az mszp-s főmuftikkal. Ezért tartják véresen veszélyesnek a jobbikat. Holott, ők tényleg csak azt szeretnék hogy jobb legyen ennek a tetves országnak, végre - valahára. A jobbiknak jelenleg van akkora támogatottsága, mint az MSZP-nek. S ez, valóban hatalmas bizonyíték arra, hogy életveszélyesen szar, amit az MSZP művelt.

Sutty 2009.10.17. 15:33:16

örülök, hogy létrejött a 3. pólus magyarországon. Az eddigi csoki-vanília (narancs-szegfű) közül mostmár lehet választani az epret is.

csunderlik.péter · http://csucsuka.blog.hu/ 2009.10.17. 15:33:23

@Sutty: Kész vagyok. Csak majd kicsit ledőlök, beszopok egy ginzeng-méhpempőt, és majd újra megnézem a 8 mm-t. De nem hiszem, hogy csak Morvai Krisztina és Lendvai Ildikó lenne a két opció, amit lehetne választani. Az egy nagyon nyomorult világ lenne.

Lendvai Ildikóról (is) már megírtam a véleményem, Ady Endre bőrébe bújva:

csucsuka.blog.hu/2009/04/11/ady_endre_nem_alkuszik

Sutty 2009.10.17. 15:36:13

a másik f@szi, aki a napokban kezdte jó irányba terelni a népakaratot, az a Fideszes debreceni polgármester, de egy kicsit lemaradt, későn kezdtek megindulni az igazság útján.

Sutty 2009.10.17. 15:37:09

nem nem nem azt mondtam hogy őket lehet választani. látom, tényleg kész vagy. pihend ki magad, aztán készülj fel lesz mit hozzátennem.

csunderlik.péter · http://csucsuka.blog.hu/ 2009.10.17. 15:41:09

@Sutty: Arnold Toynbee angol történész, az utolsók egyike, akik világtörténet megírására vállalkoztak, szóval Toynbee a "kihívás-válasz" effektusokkal értelmezte a civilizációk történetét. A civilizációt, ha úgy tetszik népet éri egy kihívás. Ha jó választ tud rá adni, akkor a civilizáció megerősödik. (Vö. "Amibe nem halsz bele, az megerősít." - Friedrich Nietzsche)Ha nem tud rá elégséges választ adni, akkor a civilizáció elpusztul. Ezért jó, hogy vannak Jobbikok, mert így kiderül, mennyire életképes a demokráciánk. Ha kezelni tudja ezt a rákosodást, akkor megerősödik. Ha nem, belerokkan. Hovatovább az SZDSZ meghalt, mert már egy önmagát túlélt életképtelen társaság volt, és szinte minden létező kihívásra becsődölt.

csunderlik.péter · http://csucsuka.blog.hu/ 2009.10.17. 15:45:28

Gondolom, azért is rágtak be Faludyra, mert ő (is) jellemezte úgy ezt a fajtát, hogy "a foglalkozása az, hogy magyar."

Medzsik 2009.10.17. 16:06:23

Szerintem nem kell félni a Jobbiktól.
Lehet,nincs igazam.De ha végignézel rajtuk,tényleg ezek jelentenének veszélyt?Sok lúd,disznót győz...mondják,és így is van,ahogy az amcsik is beszopták Mogadishut.
De azért nem hiszem,hogy ennyivel több lenne az idióta nálunk.Nem tartom valószínűnek,hogy a Jobbik bármit is el fog érni,egy idő után unalmas lesz és kevés.Ahogy mondtad,arról beszélni nekem,amit én tudok,nem teljesítmény.

csunderlik.péter · http://csucsuka.blog.hu/ 2009.10.17. 16:09:44

@Medzsik: Úgy nézek én ki, mint aki fél tőlük? (kacsint)

"De azért nem hiszem, hogy ennyivel több lenne az idióta nálunk." Más párt nem akarja programszerűen betiltani Faludy Györgyöt. Nekem ez elég bizonyíték.

Medzsik 2009.10.17. 16:13:03

Magyarhon pedig nem a magyaroké.Kérdezd meg a Vona Gábort,megmondja...Jönnek a zsidók,mert a kárpátmedencében van valami,ami nekik nincs.Víz.Mert az kell a zsidóknak,nem az arany meg a gójok vére.
Valahányszor vitába keveredek egy mélymagyarral,mindig oda jut ki,hogy a zsidó mekkora egy alattomos,undorító,alsóbbrendű,tehetségtelen etc. faj.Továbbá a büdös bibsik mennyire kezükben tartanak mindent,ők irányítják a világot,minden pénzügyben benne vannak,már vagy ezer éve.
Ilyenkor szoktam megkérdezni,hogy ha tényleg minden igaz,amit mondott,azaz övék a világ,és mi szopjuk az ő faszukat 1000 éve,akkor ki a hülye?Ki az alsóbbrendű,ki csinálja szarul?
Erre egy kis szünet majd többnyire az a rezignált válasz jön:
"Ja,de nézd meg,mindenki utálja őket és falak közt élnek a zsidó államukban meg a villáikban biztonsági őrök közt.Nekem ez az élet nem kéne."
Aztán felugrik pej lovára,meghúzza kulacsba és elvágtat a végtelen sztyeppén a jurtájához,nomád kis életéhez.Én meg ott maradok és valahogy kurvára az jár a fejemben,hogy nem zavarna a hat biztonsági őr,ha mondjuk a budai hegyoldalon lenne villám,meg egy Astonom...

Medzsik 2009.10.17. 16:18:32

Egyébként életem legszebb élményei közt tartom számon,mikor egy nyár éjszaka,néhány szakkolis ismerősömmel vedeltük a királylánykát és közben arról meséltek,hogy mikor ők a Faludyval boroztak,az öreg arról mesélt nekik,milyen volt József Attilával borozni.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2009.10.17. 16:26:05

Sok a csicsa, kevés a tartalom.

A magyarok szarok, a jobbik szar meg hülyék is meg bénák is. Faludy és Márai királyok. A nácik is szarok, de legalább nem bénák, ennyiben jobbak a jobbiknál.

Ennyi a posztod. Ezért kár volt ennyit írni.

csunderlik.péter · http://csucsuka.blog.hu/ 2009.10.17. 16:38:57

@TaTa86.: Szerintem a "Kiszel Tünde/faszfejű horgászhal" hasonlatért már megérte. Ez nagyon tetszett, mikor eszembe jutott.

"A magyarokkal az tenné a legnagyobb jót, aki elhitetné velük, hogy akkorák, amekkorák." (Márai Sándor)

"A nácik is szarok, de legalább nem bénák, ennyiben jobbak a jobbiknál." Tévedsz. Épp ezért rosszabbak.

BISMARCK 2009.10.18. 01:05:29

Gyuri bácsinak kalandos élete volt, azt el kell ismerni. Ha láttad az említett műsort Vonával, feltételezem láttad, akkor azt is tudod, hogy Vona miért nem kedveli Faludyt. A Károlyi-kertben, 1947 áprilisában felrobbantott – inkább ledöntött - Prohászka szobor miatt. A munkásságát nem tudom megítélni, nem vagyok ebben szakavatott. De Prohászka szobrát ledönteni – akit, taposs meg nyugodtan, de sokkal többre tartok, mint Faludyt – aljas dolognak tartom.
Ami pedig az amerikai hadseregben eltöltött idejét illeti. Amikor erről még sok évvel ezelőtt először hallottam rögtön az ugrott be, hogy mit tett volna ha – tudom, hogy szinte lehetetlen – magyarokkal kerül szembe a fronton. Az a szörnyű, hogy adtam rá 1% esélyt, hogy lőtt volna.

csunderlik.péter · http://csucsuka.blog.hu/ 2009.10.18. 01:53:57

@BISMARCK: Már miért taposnálak meg? Egy szerepjátékban biztos a Faludy-karaktert választanám Prohászka Ottokár helyett, de simán el tudom fogadni, ha valaki Prohászka-fan, mint például Rompos Attila ferences cimborám. És egyáltalán, az ember inkább Prohászkáért rajongjon, mint a minimáltechnóért, mégha mai szemmel nézve az életműve több ponton is problémás. A szobordöntésre holnap visszatérek.

"Az a szörnyű, hogy adtam rá 1% esélyt, hogy lőtt volna." Igen, ennek súlyosabb tétje volt, minthogy Puskás spanyolként gólt lő-e a magyar válogatottnak a hatvankettes vébén.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2009.10.18. 15:56:17

@Csunderlik Peti: "Szerintem a "Kiszel Tünde/faszfejű horgászhal" hasonlatért már megérte. Ez nagyon tetszett, mikor eszembe jutott."

El kell ismernem, ez tényleg ütött! Jogos az öndicséret.

"A magyarokkal az tenné a legnagyobb jót, aki elhitetné velük, hogy akkorák, amekkorák." (Márai Sándor)
És mekkorák a magyarok?

csunderlik.péter · http://csucsuka.blog.hu/ 2009.10.18. 16:16:02

@TaTa86.: És mekkorák a magyarok?

"Én mondom: Még nem nagy az ember.
De képzeli, hát szertelen.
Kisérje két szülője szemmel:
a szellem és a szerelem!"

(József Attila: Ars poetica)

KGX 2009.10.18. 20:04:44

elszállt a kommentem:-8

Kamüéna 2009.10.18. 20:30:06

Sziasztok,

örülök, hogy megtaláltam ezt a blogot, már nem tudom hogy hogy, kb. 1 hónapja vagy 2, azóta vissza-viszajárok olvasgatni, szellemileg felüdülni.

Kamüéna 2009.10.18. 20:42:00

elismerésemet szeretném kifejezni...
24 évesen ilyen széles spektrumú műveltséggel rendelkezni már önmagában sem semmi. De még használja is, és nem is akárhogy! Tehát ez az én személyes véredényem. :)

Kamüéna 2009.10.18. 20:46:09

ha tudtok hasonló elmés linkeket-blogokat, vagy bármit ami értelmes, kérlek linkeljétek.

Kamüéna 2009.10.18. 20:57:54

A „Langaléta kufárok és vérszomjas törpék" kicsit durva, ha jól értelmezem. :D

csunderlik.péter · http://csucsuka.blog.hu/ 2009.10.18. 21:12:06

@Kamüéna: Kösz. Az egy nagy ajándék az Istentől, hogy szeretek olvasni, és az is, hogy a szüleim, nagyszüleim mindig támogattak a művelődésben, nem hajtottak el kapálni. De sokkal kevésbé vagyok művelt, mint amennyire elő tudom adni magam. Például még mindig nem láttam a Keresztapát, és nem olvastam Tolsztojt se.

csunderlik.péter · http://csucsuka.blog.hu/ 2009.10.18. 21:18:55

@Kamüéna: Én ma ezt olvastam ki: www.szote.u-szeged.hu/expsur/ezesez.htm

Teljesen véletlenül akadtam rá, és menten beleszerettem. Majd írok róla ajánlót. "Dévényi Tibor (neves kémikus): Dr. Ezésez Géza karrierje avagy Tudósok és rágcsálók" (1975)

Sutty 2009.10.21. 05:50:56

@Csunderlik Peti: ne rákosodásnak fogd fel. rákosodás az, hogy még mindig piros lufival a kezünkben állunk és várunk hogy jöjjön a narancssárga megváltó. Dualizmus kora lejárt pedig.Ezek már mind kipróbáld brigádok és egyik sem jött be. Egyszerűen siralmas, keserves és kilátástalanság van és volt JOBB-ra is, balra is. A válasz? : repülőjegy, mihamarabb. Azért, ezt jó ha elolvasod, főképp azt a részt hogy (2002-től Orbán VIktor meghívására: hu.wikipedia.org/wiki/Vona_G%C3%A1bor

Sutty 2009.10.21. 05:55:30

ps: a kurucinfo, a bombagyár, meg ezek a valóban elrákosodott arcok is, csak beálltak aktivistának, a két rossz közül a harmadikhoz húz a szívük. Sajnos, idióta agresszíf ökrök minden párt és tömörülés körül lebzselnek...

Sutty 2009.10.21. 05:58:57

"az ember nem válogathatja meg a családját, de a barátait igen." "az ember nem választhatja meg, hova születik, viszont hogy hol szeretné, milyen környezeti változókkal rendelkező halmazban leélni az életét, azt igen.."

Sutty 2009.10.21. 06:06:50

@Medzsik: pontosan, ez a problémám. a média megvezeti a hülyéket akik ugyanazon a rágógumin rágóznak míg nincs újabb baromságötlet. pl: őszintén: szerintetek mennyi friss víz van magyarországon szlovéniához, ausztriához, svájchoz úgy egyáltalán a többi hegyi országhoz képest, pár balkáni államon kívül. Elmondom: szinte semennyi. Megcseszhetjük a vízünket, hegyek nélkül. Megcseszhetjük a nyarat tenger nélkül... Mivel eszük nincs, hogy megvédjék érveiket csak a szélsőséges hülyeséget szajkózzák zsigerből - nem állok velük szóba.

Sutty 2009.10.21. 06:08:21

kiherélt ország, kiherélt politika, kiherélt nemzet, kiherélt jövő.. ezt látom

Sutty 2009.10.21. 06:11:29

"Termés nélkül termőfölded mondd, mit ér,
És a kerted a virág nélkül mondd, mit ér,
És az éj az álom nélkül,
Életed a tettek nélkül
Mondd, mondd, mondd, mondd, mit ér?!" (MP)

Sutty 2009.10.21. 06:27:20

"A magyarokkal az tenné a legnagyobb jót, aki elhitetné velük, hogy akkorák, amekkorák." (Márai Sándor)"

Tehéntőgy 2009.10.21. 11:27:54

bismarck: Azt, hogy állítólag Faludy döntötte volna le a Prohászka-szobrot, senki nem tudta egészen addig, amíg ő maga meg nem írta öregkorában, egyben bocsánatot is kérve, "a költők dolga nem a szobordöntés". Hogy ebből a magyar álpolitikai közbeszédben* mint vitára alkalmas igazság-szilánkocska annyi maradt meg, hogy Faludy szemét/jó fej mert ledöntötte a Prohászka-szobrot, az tipikus, és sírnivaló.
* ez egy rém idióta kifejezés, de nem ugrik be jobb :-)
(Amúgy Faludy beszámolója szerint (más meg ugye nincs), arról volt szó, hogy Károlyit borzasztóan idegesítette, hogy hazatérte után az ablakából a saját volt birtokán valamikori barátjának majd ellenségének szobrát kell néznie, de hiába kérvényezte az átszállítását és másholi felállítását, ezért megkérte volna Faludyékat, hogy döntsék le, de óvatosan, baja ne essen, végül rosszul sikerült, a zuhanás végén leszakadt a szobor feje. Ismerve Faludy vidám kamuzási hajlamát, simán lehet, hogy az egészből egy büdös szó nem igaz, meg az is, hogy szószerint így történt. Szerintem hosszú időn át csiszolgatta, míg ilyen hatásos anekdotát gyártott az esetből.)

rettentó 2009.10.23. 19:51:01

"megpróbálom barátságosan elmagyarázni, miért olvasson inkább Szerb Antalt Kurucinfó helyett"

Aztán ezt is!
mek.oszk.hu/05300/05355/05355.pdf

rettentó 2009.10.24. 18:26:49

@Csunderlik Peti: Olvasd el, lehetőleg a belinkelt cenzúrázatlan változatot. Nem tudom, a saját stílusodat mennyire szereted, de rá fogsz ismerni néha. A töhötömisták tiszta Jobbik.
Más: azért az elég szomorú, hogy nem támad senki amiatt, hogy nem olvastál Tolsztojt és nem láttad a Keresztapát ;-) Én sem, de a Feltámadás már vár a polcomon...

craft 2009.10.25. 02:11:23

NEM LÁTTAD A KERESZTAPÁT? ÚRISTEN!!!!44!!!4444négy

Amugy jo ez a cenzurázatlan könyvecske amit belinkeltél.

rettentó 2009.10.26. 10:04:52

@craft: Amikor 100 éves volt a mozi, a hosszú rendezői vagy TV vagy milyen változatot adták le, és én halálra untam magam. Meg kéne néznem, de nem hiszem, hogy tetszeni fog. Coppolától az Apokalipszis nem jött be nekem, de ezt talán nem rendezte annyira szét és volt egy könyv, amit követni tudott ;-)

Bobellino 2009.10.27. 14:39:16

A 100 éves Rozi(copyright by Gálvölgyi)filmtörténeti sorozatban Szabó István (akiről akkor még nem tudtuk, hogy mi a fedőneve) a Keresztapa legendája című 3 vagy 4 részes mini-tévéfilmsorozatot konferálta fel.
Ami a trilógia első két részének kronológikus sorrendbe ágyazott változata volt.
Faludy pedig természetesen nem harcoló alakulat tagja volt a második világháborúban.
Egy reneszánsz költőtöl akkoriban már nem lehetett ezt elvárni...

BISMARCK 2009.10.29. 22:50:10

@nagybandi@vipmail.hu:
Amikor Faludy ÖNKÉNTESKÉNT egy velünk hadban álló hadseregbe belépett, természetesen még fogalma sem lehetett arról, hogy végül hova fog kerülni.

fransancisco 2009.12.23. 09:46:51

@Medzsik:
a közös borozáshoz...
József Attila nem nagyon kedvelte faludyt és költészetét (lásd a Szabolcsi életrajzot)
mondok én még bántót:
Radnóti sem kedvelte faludyt és költészetét (lásd naplóját)
Vass István és Rónay György sem kedvelte faludyt és költészetét (lásd az ö naplóikat)

na erre varrjál gombot

fransancisco 2009.12.23. 09:48:25

@Tehéntőgy:
döntsük le károlyi szobrát!!!

KGX 2009.12.24. 14:40:59

@fransancisco: A Szabolcsi-féle négykötetes életrajz kétkötetes változatát egy hónapja vettem a vaterán 6 ezerért. Meg fogom nézni ezt a részt. Egyébként senki szobrát sem kell ledönteni. Prohászkát nem olvastam (nem tudom, mi igaz abból, amiket róla írnak, de egy adott korszak szellemi élete is befolyásolja az ember pályáját, témáit), de mégis egy római katolikus püspök volt (nem tudom, hányan tudják, hogy a szószéken halt meg), nekem ő szimpatikusabb, mint a kártévő Károlyi.
@Sutty: Termálvíz azért van. A turisztikai meglátásaiddal egyetértek.

lüke 2010.03.05. 16:54:37

ahogy Ausztria az osztrákoké, Németo. a németeké
s Ausztrália az ausztráloké stb......

a magyarok meg ilyenek...
így irtok ti-...............
ti/tán?
süti beállítások módosítása