DAS BLOG - Közélet Kultúra Kritika (de Győrffy Miklóst itt ne keressék!)

Csucsu - REFLUX

Csucsu - REFLUX

Rock-térítő I-II.

2007. június 23. - csunderlik.péter

„Kezdetben volt az Ige, és az Ige Istennél volt, és Isten volt az Ige. Ő volt kezdetben Istennél. Minden általa lett, és nála nélkül semmi sem lett, ami lett.” (János, 1,1-2)

Volt egyszer a Neurotic.

A már nevében is bizalomgerjesztő formáció a hetvenes-nyolcvanas évek nagy hatású nyugati igéjének, a punknak volt az egyik első nevezetesebb vasfüggönyön inneni megtestesülése, vámpíros arcfestéssel, bakanccsal, bőrjakóval, vécélánccal, ziherejsztűkkel, még 1981-ben, frissen érettségizett, koppintó ifiurakként. Aztán később elkapta őket a nyugati újhullám, és legvégül egész a funkyig sodródtak: trombita, lánykórus, miegymás; mindez vandalizmussal és szuicid performanszokkal fűszerezve. Az évtized második felére talán a leghírhedtebb underground együttessé avanzsáltak, köszönhetően a kultikus frontembernek, a néhai Pajor Tamásnak. Őstehetség volt, olyan szövegeket írt, hogy eldobod az agyad. Ha száz évvel korábban születik, ő ihlette volna a géppuskát, úgy szövegelt. A többi bandatag nevét a farkam se tudja. Mehetnek a balettba ugrálni, már elnézést.

Pajor Tamás. Ő lehetett volna a magyar rockzene első halottja. Magyar Jim Morrison, alfa-ikon, kinek összefirkált sírkövéhez lányok zarándokolnak, hogy otthagyják monogramos szívecskéjüket. De nem lett.

A késő Kádár-éra konstansan mák, szétherkázott rosszfiújának története fölöttébb érdekes. Saulusból Paulus, vagy mi, sőt 120 százalékkal olyanabb. Pajornak genetikailag meg kellett volna halnia 27 évesen, ehelyett még ma is él. És térít. Mert mikor '87 végén már csak egy hajszálnyira volt a túladagolástól, az énekes-frontember belőve megvilágosodott, és saját bevallása szerint lelkében-testében a drog helyére a Szentlélek ült. Menten abbahagyta a cuccozást, beúszott a Hitgyüli varsájába, és téríteni kezdte Isten igéjét, a Neurotic pedig feloszlott a csúcson. Ez aztán a sztori. Szentferences személyiségfejlődés, ágostonos vallomások magyar köntösben, a deklaráltan ateista kádári világban. Film is készült róla, hála az Úrnak (Xantus János: Rocktérítő, 1988).

A jelenlegi térítő Pajor ma meg már fényévekkel távolabb van üvegablakokon át belőve kiugráló, magát szanaszét vagdosó rockisten, „budapesti látnok” egykori magától, mint a 2007-es Orbán Viktor az 1988-astól. Ami pedig nem egyszerű eset, valljuk be őszintén. És mégis.

Egy vallásos bandában (Amen) ugrabugrál, gospelleket fordít, énekel azokon a nagyon vidám vasárnapokon, és gondolom masszívan kiveszi a pénzét a hitgyüli bizniszből, mint kirakat-megtért. Valamikor láttam egy műsorban. Agymosott mosollyal jelent meg, és lerítt róla, hogy a kommuna minden női tagját Betsebának hívja. Legfeljebb sorszámozza őket.

Pajor Tamás egy legenda lehetett volna, de ehelyett vicc tárgya lett. Első rész vége.

 

„Ő az akiről azt mondtam: Aki utánam jön, megelőz engem, mert előbb volt, mint én.” (János, 1,15)

Az egy dolog. De nem gondoltam volna, hogy Takáts Tamás lesz az.

Jó, mondjuk én ellőttem a történelmi lehetőségem, mikor egyszer hajnalban mákosan másztam haza, és a Kórház utcában egy galamb képében megszólított a Szentlélek, mire én előbb összerezzentem, majd csak annyit tudtam kinyögni, hogy „a kurva életbe”, és erre aztán a galamb/Szentlélek menten elrepült. Jól elbasztam. Mindenesetre nagy istenélmény volt.

Ellenben a Takáts Tamás, a Karthágó egykori 'sipítozós hardrockere', aztán a Dirty Blues Band full alkesz alfája és omegája, aki fénykorában állítólag mindenkinél szexisebben tudta majszolni a mackósajtot. Ő megtért, de még hogy!  Erről egy interjúban számolt be a minap a jubileumi koncertje alkalmából. Nem gyenge. Mit ide Napfivér, Holdnővér:

 „A dirty szót csak a többi bandatag kedvéért hagytuk a zenekar nevében, én már ki nem állhatom. (…) Négy éve megtértem, elfogadtam Krisztust megváltómnak. Akkor kihajítottam az életemből az alkoholizmust, a paráználkodást.”

Mert saját bevallása szerint még épp időben világosodott meg, mielőtt még elitta volna az agyát.

És aztán a szentlecke (mit szentlecke, valóságos evangélium!) arról, hogy feleségén kívül más nőre rá se szabad egy férfinak néznie, mert:

„Ha az ember néz, megfogan benne a vágy, a nézelődés tehát bűnt szül. A vágy meg szereti, ha megkapja, amit akar. Az ember így megcsalja a feleségét, hazudozik, az rájön, féltékeny lesz, tönkremegy a kapcsolat, elválnak, a gyerekek csonka családban nőnek fel – pedig csak nézelődtél egy kicsit.”

Hát persze. Ma még csak ránézel más asszonyára, holnap meg már az aranyborjút is seggbe kúrod. Tamás, azért bízhatnál jobban is a te istenedben. Mert ez így elég sötét forgatókönyv. Hogy csak egy kocsányon lóg az Armageddon.

És zárszóként:

„Azt javaslom Gyurcsány Ferencnek: térjen meg! Az ő bűneit is megbocsátja az Úr, és azt is megtanulhatja, hogyan illik beszélni. És persze eljöhetne a szombati koncertemre. Utána aztán elbeszélgethetnénk emberségről, szeretetről, méltóságról, felelősségről. Biztos nekem is lenne tanulnivalóm.” (Gyurcsány térjen meg, Heti Válasz, 2007. június 21.)

Késő volt a megtérés. Tamás, te már elittad az agyad.

„A világosság a sötétségben világít, de a sötétség azt föl nem fogta.” (János, 1,5)

A bejegyzés trackback címe:

https://csucsuka.blog.hu/api/trackback/id/tr16104176

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2007.06.23. 10:15:13

Pajor így is legenda

Nem életvitele, hanem teljesítménye okán

Neki nem a divat mondta meg, hogy...

A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2007.06.23. 10:16:11

Takács Tamással egyszer együtt söröztem a Váci utcában.

Szörnyű volt...:)

mena 2007.06.23. 16:26:08

Múltkor egy villamoson utaztam/utaztunk a Takáccsal(vagy csak nagyon hasonlított rá).De ha tényleg ő volt akkor az a megbámulós dolog már meg is bukott mert egész végig a barátnőmet leste... :)

travis 2007.06.24. 12:40:04

Takáts Tamás nevének említésére mindig megtelnek orrnyílásaim amolyan bölcsész-szaggal.
Fősulis éveimben a bölcsészlányok mindig egy pillepalackos Vilmos-Béla-Károllyal (gyk: vbk) a kézben vonaglottak a zakatolavonatutazikazállomás című örökhányászöld nótára.
Tudjátok, olyan kinyúlt, büdös-színű pulóverben.
Azóta meg már biztos szültek egy furik kölyköt valamelyik takátstamás-pólós használtautókereskedőnek.

Vajon mi történik a férfiakkal a negyedik X környékén? Lásd Ákos, akit zenész cimboráimmal csak A Kántornak hívunk.
Bár én még a harmadikon is innen vagyok, de már aggaszt a dolog.

EszTike 2007.06.24. 14:10:43

Hát Travis nemtudom, ha apámból indulok ki, akkor 40 körül kapuzárási pánikot kapsz, és azthjiszed majd, h neked szórakozni kell járnod az éjszakába, majd csalódottan hazajössz még az igazi buli eleje előtt, mert rjössz, h a helyen 30 fölött csak a pultos volt. Ez eltart fél évig, utána semmi extra, találsz vm hobbit.
Az én aggodalmam abban merül ki, h múltkor túl sokat ültem a Ligetben és túl sokat láttam Néztem a játszóteret, s arra a következtetésre jutottam, h az összes kismama, vagy csúya félkövér partavetett bálnára emlékeztet, v könyvtárosnénire. Tudjátok, seszínű földégérő cuccokban, "kényelmes" cipőben, franciafonással, kinyúlt göncökben.
Ergó, most akkor csak könytváros, és félkövér kismamák vannak? Én azon parázok pl, h akkor én most melyik leszek, ha leszek? Melyik a rosszabb? Vagy ez az a kérdéskategória, h most akkor a fél karomat, v afél lábamat vágják le? :S
Tehát nehéz az élet, és én is félek a jövőtől :(

plexus 2007.06.28. 23:48:29

hú, kvajól írsz, múltkor végigolvastam a blogot archívumostól, és most is azon agyalok, hogy ez a sok bibliai idézet menne-e a ferences gimi nélkül, és bár tudom, hogy ez nem kívánságműsor, írhatnál arról, hogy milyen volt számodra a ferences suli itt, a 3. évezred elején. thx plx

Medzsik 2009.10.06. 16:54:08

"Jézus teste,sima,izmos,feszes,mint egy úszóbajnkéhééé.
Jézus teste..."
Hit meg 1
forever

KGX 2009.10.09. 07:36:10

Látod, Csucsukám, itt sokkal inkább önmagad vagy, mint a szétkommentezett szarokban:-D.

csunderlik.péter · http://csucsuka.blog.hu/ 2009.10.09. 20:00:47

@KGX: A hitgyüliről nagyon könnyen írok. Ha nyomatni kezdik nekem az értetlen, agymosott baromságaikat, hamar olyan paprikás tudok lenni, mint Vágó István egy léleklátó aurafényképésztől.

"Vala pedig ott egy nagy disznónyáj, legelészve a hegyen; és kérék õt, hogy engedje meg nékik, hogy azokba menjenek. És megengedé nékik. És minekutána kimentek az ördögök az emberbõl, bemenének a disznókba; és a disznónyáj a meredekrõl a tóba rohana, és megfullada.
A pásztorok pedig látván, mi történt, elfutának, és elmenvén, hírré adták a városban és a falukban. Kimenének azért megnézni, mi történt; és menének Jézushoz, és ülve találák az embert, kibõl az ördögök kimentek, felöltözve és eszénél, a Jézus lábainál; és megfélemlének. Elbeszélék pedig nékik azok is, akik látták, mi módon szabadult meg az ördöngös."

Lukács 8,32-36

KGX 2009.10.11. 16:38:48

Vow, látom, nem múltak el nyomtalanul a ferences évek.

csunderlik.péter · http://csucsuka.blog.hu/ 2009.10.11. 19:28:40

@KGX: Dosztojevszkij ezzel az evangélium-részlettel kezdi az Ördögök című regényét.

KGX 2009.10.11. 21:05:22

dOSZTOJEVSZKIJTŐL CSAK KÉT-HÁROM DOLGOT OLVASTAM.

craft 2009.11.12. 10:34:14

Bazdmeg. Nemáááár. Én nemrég találtam a neuroticra. Csak csodálkoztam mért ilyen nehéz beszerezni.

Amugymeg műveletlen segglyuknak érzem magam.

Meg a megcsalásról annyit, ha vagy olyan balfasz hogy képtelen vagy megteremteni a helyet és időt akkor megérdemled a csonka családot.
süti beállítások módosítása