DAS BLOG - Közélet Kultúra Kritika (de Győrffy Miklóst itt ne keressék!)

Csucsu - REFLUX

Csucsu - REFLUX

Pótkerék

2007. június 09. - csunderlik.péter

Sose hittem volna, hogy egyszer valamiben egy nevezőre jutok Semjén Zsolttal, mikor az az ember úgy sötét, mint a középkor abban a pestises filmben. És mégis.  Előbb abban, hogy Tinky Winky homokos, és a teletabik csak a heroinistáknak nem okoznak lelki sérüléseket; most meg az alábbi témában is. Megnyugtatásul megjegyzem: ha ketten csinálják ugyanazt, az még nem ugyanaz, lásd a magyar Rém rendes családot (lámpavasra az alkotókkal!), úgyhogy talán ettől még nem ugrok el holnap a zaciba, hogy akkora fukszot vételezzek, mint amekkora Várszegi Asztriknak van, no meg a Puff Diddynek. Pedig artista nélkül most akciós is.

Ugyanis az a magát fároszként (fallosz?) prezentáló, de valójában csúcsformában is csak egy küszöböt karcoló hangyafasz, ami magyar Kereszténydemokrata Néppártként futtatja magát, nos ez a kőkorból visszamaradt pattintott valami az Alkotmánybírósághoz fordult. Mint már jeleztem, a tiltakozással egyetértek, persze a követelésük már baromság. Hiába, aki hülye, az is marad. És ezzel meg volt az elég genyó átkötés.

Ezek a derék padrék ugyanis azért protestálnak, mert a két megszorítás között azért szociálisan rendkívül érzékeny apostoli kormányzatunk egyik rendelete értelmiben az idei felvételik során a hátrányos helyzetűek, a fogyatékkal élők, a gyermekgondozási segélyben részesülők maximum 24 pótpontot kapnak, mert ők ilyen rászorulók, ez azonban a hon-atyák szerint igazságtalan azokkal szemben, akik éppen emiatt nem jutnak be felsőoktatási intézménybe (Magyar Nemzet, 2007. május 30.).

És igazuk van.

A megoldási javaslatuk persze már nagy faszság. A KDNP ugyanis azt követeli, hogy töröljék el a többletpontokat (taps), de emeljék fel a felvételi keretszámokat olyan mértékben, ahányan ezekkel  a többletpontokkal jutnának be a felsőoktatásba (anyázás). Hát persze, legyen mindenki diplomás. És akkor ki fog kubikolni? Még a végén megint a Nemecsek lesz az egyetlen közlegény. A többi meg munkanélküli.

Padre! Éppenséggel a túlképzés a baj itten! Hogy már boldog-boldogtalannak van/lesz diplomája, és az így már szart se ér. Ezt hívják inflációnak.

Szóval csak ne emeljük föl a keretszámokat. Az egyetem nem jár alanyi jogon. Mint ahogy az AB annak a polgárnak (mit polgár, citoyen!) a kérelmét is elutasította, aki az ingyen-sörről kezdeményezett volna népszavazást. Pedig arra még el is mentem volna.

És ha már többletpontok. Azért az mégse járja, hogy a felvételinél egy felsőfokú nyelvvizsga kevesebbet érjen, mint egy terhesség (akarom mondani: áldott állapot). Tegyük a kezünket a szívünkre: azért a nyelvvizsgáért mégis csak többet kell gürcölni, ugye. A terhesség önmagában nem teljesítmény, de a nyitott hátgerinc se.

Mert most jönnek a fogyatékkal élők és az ő többletpontjaik. Ami szerintem azért megalázó. Mert hát a tolószékesek talán azért szeretnének egyetemre menni, hogy bebizonyítsák: ők is tudnak viszonylag teljes értékű életet élni. A pót-pontok ennek éppen az ellenkezőjét sugallják: nem, ti fogyatékosok vagytok, pótkerék nélkül szarra se mentek. Pedig de. Az ész és a tudás nem függ össze azzal, hogy ki hány másodperc alatt futja / kerekezi a százat. Márpedig a Rendőrtisztit kivéve a felvételi nem a kondin múlik.

A Notch Johnson-ban (Tengerparti fenegyerek, tudjátok, az a Baywatch-paródia) is a fújkálással és ujjbegyekkel kommunikáló Milosevics professzor a legnagyobb agy.

Vagy ha pótpontok nélkül amúgy nem menne, akkor nem értem mit keresnének egy felsőoktatási intézményben. Ha valaki diszlexiás, attól még lehet zseniális vegyész, de felzárkóztató pótpontokkal ne nyomjuk be a bölcsészkarra, mondván, hogy hát ő így született, neki ez kijár. Nem. Menjen vegyésznek. Mondjuk. Ha megfelel a felvételin.

No, lassan már az Isten se mossa le rólam, hogy egy szociáldarwinista faszkalap vagyok. Pedig nem. Egyszerűen csak a teljesítményben hiszek.

Ilyen alapon az olimpián, a futószámokban a fehérek hadd indulhassanak Babettával, merthogy futásban a fekák eleve jobbak, és ez így kibaszás a fehérekre nézve. Úszásban viszont a négerek hadd kapjanak karúszót, propellert, meg békatalpat, nehogy úgy járjanak, mint Erik, az angolna.

Na ugye. Ez sehova se vezetne.

Hát erről van szó.

Azon „fogyatékkal élő”, aki csak pót-pontokkal (tolószékeseknek 12, bicebócáknak csak 3, vagy ezt hogy gondolták?) tud bekerülni az egyetemre, az később szarra se megy. Hiába megannyi pótkerék, a Trabantból nem lesz Knight Rider. Szóval minek. Viszont ezzel sértjük a Trabant büszkeségét.

Már ha tényleg Trabant az, aminek az látszik.

A futómű nem minden. Különösen az egyetemen. Elvileg.

A bejegyzés trackback címe:

https://csucsuka.blog.hu/api/trackback/id/tr7795432

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Adrika · http://pucsulykislany.blogspot.com 2007.06.09. 02:40:09

drága Csucsu, egyet kell h értesek. valaki azért jusson be (na jó, nem előttem mert én már bent vagyok), de mondjuk a barátnőm előtt aki 1 tetves ponttal csúszott le, mert felcsinálták amíg mi vértizzadtunk a padban? na ne.. amúgy is legyen csak 3 éves koráig anyjával a gyermek. Fogyatékosság. Istenem, ők rokkant emberek, testileg, mozgásukban korlátozottak, nem pedig szellemileg fogyatékosak. Ez egy vicc. Szia, jajj te szegény, tolókocsiban ülsz, adok 7 pontot hogy te is vidd valamire az életben v mi?? mentem eldobom az agyam. Nem. Ez fasság. Nem hülyék ők, és ahogy írtad, valóban, qrva megalázó lenne nekik. Szerintem. Attol hogy tolókocsiban ül, tud tanulni, nem kell beskatulyázni az "ugyis nyomorék ezért mivel elment a kedve rosszabbul teljesít az érettségin, szánjuk meg" kategóriába. Aki okos rokkant bekerül, aki hülye, csakúgy mint az egészséges, hagyja békén az egyetemet. majdnem nekimentem a vnek mikor néztem tegnap. hülye egy népség...

Medzsik 2007.06.09. 09:15:57

Én nem egészen értem meg az álláspontod...Idén érettségizem,aztán pedig go egyetem,ha felvesznek...(nekem 130 körül lesz a ponthatár a bölcsészkarra)...
Van egy középfokú nyelvvizsgám,és m,ég két másik nyelvet beszélek(papírt majd szerzek ezekről is később)...Egy nyelvvizsga 7 pont,és ez még bővenkevés ahhoz,hogy bejussak.de a hátrányos helyzetembeől fakadóan(tudniillik édesanyám,aki rokkantnyugdíjas, egyedül nevel 3 gyereket,valamint igazoltan csak 8 általánosa van)kapok még 8 pontot,az már 15,és ez épp eléglesz...Elég ahhoz,hogy emelt szintű érettségi nélkül bejussak egy olyan helyre ahova én szeretnék...diplomát szeretnék,nem egyet hanem legalább hármat és számomra a továbbtanulás tényleg jelent valamit,nem csak menek egyetemre mer anyámpénzeli és jókat buliozk...
Tudom talán igazságtalannak tűnik,lehet az is...
De kérdemén,az mennyivel igazságtalanabb,hogy akinek van pénze,30 ponttal kevesebbért bejuthat,és akinek van pénze,akárnhányszor nekifuthat,aki meg csóró,az dögöljön meg...
Itt hol az igazság? pénzen kap előnyt velünk szemben? Ez fair ?
Jómagam több embert ismerek,akik igénybe veszik ezen jellegű többletpontjaikat,mert azon vannak hogy minél jobb helyre juthassanak be.
Ennyi.
Jah még azt is,hogy ezelőtt, a hátrányos helyzetűek a költségtérítéses ponthatárral juthattak be,nem csak 8 pontot kaptak,érdekesmód,erről senki sem beszél...
Mindenki eldöntheti melyik az igazságtalanabb.
Én biztos a pluszpontok mellet vagyok

Medzsik 2007.06.09. 09:20:12

És el is felejtettem...a terhesség 8 pontot ér,a felsőfokú nyelvvizsga 10 pontot...
A nyitott hátgerinc nem előny és nem is teljesítmény,hanem igen komoly hátrány(nem csak munkavállalás szempontjából)...Hidd el,én tényleg tudom...Nekem is az van:)

EszTike 2007.06.09. 10:08:34

Én, mint szintén idén érettségiző felszólalok szintén. Nos, én sem értek egyet ezzel a sok igazságtalan többletponttal. Mi az, h anyád rokkantnyugdíjasan 3 gyereket nevel, aztán plussz 8 pont? Mert? Ettől te jobban fogsz tanulni? Ennyivel? És mennyit ér a nyitott gerinc?
kül elfilozofálgattunk mi erről egyik bnőmmel, meg anyámékkal is. Mondtam én nekik, h legyenek olyan jók és váljanak már el, 20 év után a papír már úgysem jelent semmit, csak nekem jelentene némi plusszt a bejutásnál, v elgondolkoztam ezen a terhességdolgon...h vajon meddig kell, h megmaradjjon a gyerek? elég csak egy igazolás a 2. hónap tájékán, h igen, gyereket hordok az én kicsi szívem alatt, és utána kikapartatom? így is éri a 8 pont?
Másfelől meg a nyelvvizsgával sem tudok teljes mértékben egyetérteni, mert igenis van hely, ahova sosem fog kelleni, de mégis irreálisan magas pont jár érte. Teszem azt, én most első helyen felvételiztem a SOTE-egészségügyi főiskolai karára, gyógytornásznak. H itt nekem hol lesz a nyelvre szükségem azt nem vágom, de mindenesetre ugyanannyi plussz pontot jelet, mint pl egy germanisztikán. És, slusszpoén, felvételi tantárgyam (amiből nyilván emeleteztem is) MAGYAR. Igen, jól látjátok, a nyelvért kapok plussz pontot, ha addigra összehozom, ill magyarral felvételizek a SOTE-ra. Hmmm, hát igen. És ha bejutok mit fogok csinálni? Anatómia, meg gyakorlati órák. Nah, erre varrjatok gombot!

Medzsik 2007.06.09. 10:35:22

Hát az hogy a felsőoktatás szar,az már teljesen más kérdés:D
Amugy ha van nyelvvizsgád annak örülj,mert az mindig jóljön,nemcsak a pont miatt,hanem ha besz6élsz nyelvet,könynebben bodlogulsz,én ezt mondjuk szorgalmaznám jobban...mert mi egy kicsinyke kis porfészekben írunk,aimt az Eu szeméttelepnek vett fel magához,és nehogymár elvárjukhogy majd ők tudjanak magyarul,szóval vmi nyelv kell mindenféleképp...
A nyitott gerincemért én eddig semmilyen előnyben részesítést nem kaptam,sőt inkább csak terheket rótt a nyakamba...
A terhesnőknek többletpontot ötletet én sem igazán értem...dehát ezvan....
A kerekesszékesekről nem nyilatkozom,inkább őket kéne megkérdezni mi erről a véleményük...
És még annyit hogy azzal hogy én most kapok 8 pontot a hátrányoys helyzetemért,semmivel sem leszek előrébb mint más,ha választhatnék,hogy kell a nyolc pont,vagy legyen inkább egy rendes apám...sztem nyilvánvaló hogy mit választanék,de hát a sors nemmindenkivel kegyes...

pancsergrinch 2007.06.09. 11:57:11

hátrányos szociális helyzetemből kifolyólag (értsd: özvegy pedagógus nevel két gyereket)nekem is jár plusz négy pont, ami ugye pont annyi, hogy kitörölhetem vele a faromat, mindenképp muszáj valamiből emelteznem.
szakkönyvekre, munkafüzetekre, extra felkészítő órákra nem telik, szal marad a wikipédia és az autodidakta módszer, ami még a legkevesebb gond.

akinek van esze, annak van; akinek nincs, annak nincs. (persze az érettségi nagymértékben szerencse kérdése is)
a \"hátrányos helyzetet\" nem pontokkal kellene orvosolni, inkább valamilyen pénzügyi támogatással.
a terhes nőnek is a tanulás szerintem a legkevesebb problémája, két hányás között meg lehet tanulni a tételeket... de a mai tankönyv- , közlekedés- és tandíj árak mellett azt a gyereket valamiből pelenkáznia is kell, nyolc pontért nem adnak a sarki közértben liberót.
plusz pontokkal bekerülni bekerülnek ezek az emberek, csak a nagyrészük nem marad bent, pontosan azért, mert a négy/hat/nyolc extra pontból nem tudják finanszírozni a tanulmányaikat. ezt a minisztérium is tudja nagyon jól, nem véletlenül osztogatnak pontokat tanulmányi hozzájárulás meg egyéb helyett, ez így sokkal olcsóbb nekik.

nekem sincs szükségem a négy pontra, anélkül is meglenne a felvételimhez szükséges pontszámom, de baszhatom egyelőre a továbbtanulást, főleg úgy, hogy most bevezették a tandíjat is.

amúgy meg igen, diszkalkúliások vagy miazanyámkínják ne menjenek már közlekedésmérnöknek. ezért sem jó ez a pontrendszer.


Édouard 2007.06.09. 14:41:09

Csucsu Ruléez.Most is befetrengtem a -röhögéstől.Imádom ahogy írsz:)))))Bábelon

Edina 2007.06.09. 16:11:32

Csak annyit szeretnék irni h teljesen igazad van, kifejteném csak most sietnem kell tanulni mert nm vagyok terhes és a szüleim elvégezték a 8általánost, szoval jo érettségi kell h legyen pontom... És igen felidegesit h akinek a higagyu pasija nm huzott gumit, jobban jár pontügyileg mint én 1közép és1felsöfoku nyelvvizsgával...
Örülök h +fogalmaztad ezt az egészet! Csók!

nendra · http://www.myspace.com/bundaskenyer 2007.06.09. 16:11:37

Hali mindenkinek!
Medzsik ne haragudj, de nem értelek! Mindenki akár valamilyen formában hátrányos helyzetű, akár nem, arra az egyetemre/ főiskolára akar bekerülni, amelyikre szeretne.A tanulásban senki sem lehet hátrányos helyzetű, az emelt szintű érettségi nem kerül pénzbe.Ha már itt a könnyebb utat választod, hogy fogsz egyetemen boldogulni,őszintén..Te elgondolkodtál már azon, hogy mennyi az a tudásanyag amit egy félév alatt el kell sajátítani a vizsgákhoz, de ez mellékes, ezt mindenki megoldja ha már benn van. Pont Te magad világítottál rá arra, hogy miért igazságtalan ez a rendelet. Te megengedheted magadnak, hogy a középszintű érettségit válaszd, amit kisujjból megcsinál akárki. Van aki ezt nem engedheti meg magának, s ezzel jó tisztában lenni. Nekem meg senki ne jöjjön azzal, mert h az ő hátrányos helyzete, anélkül is meg lehet csinálni, én is megcsináltam, pedig tavaly még nem voltak többletpontok, és én is hátrányos helyzetű vagyok! Szívből kívánom, hogy sikerüljön amit szeretnél! Csak ez a hozzáállás nem éppen helén való...Persze ez magánvélemény! további szép napot nektek!

Edina 2007.06.09. 16:13:32

Ja amugy nm gondoljátok h diszkriminácio h csak az ir6 kommentet aki le tudja másolni a lap alján a betüket??:)

EszTike 2007.06.09. 17:05:22

Én mindenképpen annak tartom Edina. Nekem már többször gondot okozott ezen a kék kuszaságon elolvasni a kék betűket, számokat...Ez problámás...hmm, ott a pont!;)

Pun Béla 2007.06.09. 20:17:51

A teletubik egy heroinistának is komoly sérüléseket okozhatnak, sokan pedig pont az ilyesfélék miatt kezdenek el kábítószerezni.

Adrika · http://pucsulykislany.blogspot.com 2007.06.09. 22:12:58

szerintem a megoldás nem az utólag odajutalmazott plussz pontokban rejlik, hanem a megfelelő középiskolai felkészítésükben, ha kell, speckós suliban.. és akkor nem kéne pontokat osztogatni.. jut eszembe nekem egy párral több bordám van, így születtem. nem nagy ügy. esetleg kaphatok érte pár kreditet?????

WTN 2007.06.10. 03:09:00

Látnunk kell ebben a lényeget. Mert bizony amikor anno létrehozták a főtisztviselői kart még az Orbán kormány idején volt itt sírás rívás és fogcsikorgatás, hogy aztán most jön a gonosz Fidesz kilentúra és vége a világak.

S azok akik akkor sápítoztak, most hallgatnak. Pedig!

1990 óta a Gyurcsány kormány az, amely tudatosan politikai eszközként kezeli a felsőoktatást, s ennek egyik célja ugye egy \\\"saját\\\" értelmiségi réteg létrehozása. Ezt szolgálja ez az intézkedés. Anno a mostani KISZ ifjak papáiból a Rákosi és Kádár rendszer csinált értelmiséget.
Ma pedig a szcoiálisan hátrányos helyzetűek és a valamilyen okból fogyatékosok vannak kitéve ennek. Mert ez az igazi klientúra építés.
Ugyanis ezek az arcok nemcsak bekerülnek a felsőoktatásba, hanem majd ott mindenféle támogatásra tartanak igényt, amit alanyi jogon meg is fognak kapni.
Ennyit arról, hogy a most kialakított finanszírozási rendszer a teljesítményt pártolja.

pongi 2007.06.10. 15:39:41

Sziasztok!
Szerintem elég nehéz igazságosnak lenni a plusz pontok kérdésében, de én is leírom a véleményemet. Az egyik oldal, a melyet "Medzsik" is hangsúlyozott, hogy bizony szükség van ilyen pontokra. De nem olyan okból, amit leírtál. A leglényegesebb pont ugyanis ebben a történetben a nyelvtanulás. Nyelvet nagyon nehéz megtanulni külső segítség, magánórák nélkül, ha csak nem kéttannyelvűbe jár az ember, de abból ugye kevés van. A hátrányos helyzetűek (és itt én most a szociális hátrányról, nem a fizikálisról beszélek) nehezebben vagy egyáltalán nem tudnak külön tanárt fogadni, sok esetben, mivel kevés pénzt kell beosztani, nem tudnak eljutni külföldre, nem is az, hogy hosszabb időre nyelvet tanulni, hanem akár csak egy egy-két napos kirándulásra, ami elindíthatja azt a folyamatot belül, hogy igen, érdemes nyelvet tanulni, mert ott jól éreztem magam, én is akarok más nyelveket beszélni, stb... Na most, a nyelvvizsgák ugye pontszámban sokat érnek, egyesek szerint túl sokat, szerintem nem baj, hogy ebbe "kényszeríti" ez a rendszer az ifjúságot. Ebben az esetben beszélhetünk valós szociális hátrányról, és véleményem szerint ez volt a rendező elv a szemlélet kialakításakor is. De egyáltalán nem az - és ez a másik éle a dolognak - amiről Medzsik is beszélt, hogy így már csak behúzza a közepet, aztán csókolom. Könyörgöm - és én is utálom a csorgónyálú, hányásfoltosinges nagyapás "bezzeg az én..." típusú dolgot, de - én 4-5 éve érettségiztem, régi rendszerben. Nagyságrendileg 10 felvételit írtam, szóbeliztem, stb. ezek mellett az érettségi tényleg egy nulla volt. Most a ren dszer más, és olyan nagy előnyt kaptak a felvételizők, hogy nem az egyetemek kénye-kedvének kell megfelelni, hanem egy központi szisztémának, ráadásul nem kell egész nyáron ide-oda rohangálva folyamatosan pörögnöd, hanem csak egyszer csúcsra járatod az agyad és kész is. Ezek ellenére - és higgyétek el, hogy van rálátásom, az eLTe jogi kar előkészítőjén tanítok magyart, és az eddigi összes emeltet, közepet láttam, ami előkerült - van valaki, aki nem akar emeltet tenni??? Sokkal nagyobb a szabadságfokod, mint évekkel ezelőtt volt, kiváncsiak a gondolataidra - tehát annyit kamuzol, amennyit akarsz, csak jó stílusban tedd meg - a lexikális tudás, amit elvárnak pedig 60%-a nagyjából az eredetinek. Akkor miért olyan nagy gáz ezt bárkinek is megcsinálni? Nem azt mondom, hogy most tökéletes a rendszer, mert nem az, hiszen a közepet egy jobb képességű kígyász vidra is le tud tenni 100%-osra, de ezen az érettségin kis tanulással és pici odafigyeléssel nem lehet elbukni, ezért szerintem téves Medzsik hozzáállása ehhez az ügyhöz.
A másik részéhez nem tudok hozzászólni érdemben, nincs most olyan ember a környezetemben, akinél ez így előkerült volna, de szerintem is ez egyfajta diszkrimináció - én a South Parkos hozzáállást támogatom, miért büntetnek valakit jobban egy ugyanolyan bűncselekményért, ha feketével szemben történik. Miért gondolják azt egyből, hogy ennek faji indíttatása volt. Pont, hogy ezzel diszkrimináljuk még jobban az afroamcsikat, stb... Nekem a kerekesszékeseknél is ez a véleményem - tehát kivételesen egybevág a tiéddel, Csucsukám - de erről tényleg őket kell megkérdezni. csekk

csunderlik.péter · http://csucsuka.blog.hu/ 2007.06.10. 16:32:53

Én az ellen tiltakoztam, ahogy a kormány a szociális politikát értelmezi. Vagyis faszul. Persze én megértem, hogy könnyebb és olcsóbb pótpontokat adni, ahelyett, hogy mondjuk nyelvtanfolyamokat meg ösztöndíjakat, pénzes (!) pályázatokat biztosítanának a mozgássérült, vagy szociálisan hátrányosoknak, de akkor is. Ez csak újabb egyenlőtlenségeket szül, és nem a tehetséget segíti érvényesülni. A Macskafogó jut eszembe ezekről a pótpontokról, mikor Mr. Tájfel utasítja Safraneket, hogy öljék meg Girhes Joe-t, a szakszervezet elnökét. Safranek megkérdezi: "Golyó? Méreg?" Mire Tájfel: "Dehogy is. Az pazarlás. Követ a nyakába, és a folyóba vele. És az árváinak meg egy darab nyalóka. Persze fejenként."

Edina 2007.06.10. 18:48:39

Igaz, mindenki valamilyen formában hátrányos helyzetű... Én nem vagyok az mert az1före jutó jövedelmünk 1-2ezer forinttal+haladja a minimumot, de akinek több testvére van, akkor is hátrányos helyzetű ha emellett milliomosok... Az anyagiakról ennyit, a pluszpontokról azt gondolom nm igazságos, lehet h vki rosszul lát és nehezebben tanulta+az anyagot, de az1etemen sem lesz könnyebb...

Adrika · http://pucsulykislany.blogspot.com 2007.06.10. 20:07:14

itt az a baj h a m.sérültek nem nagyon tudnak eljutni könyvtárakba, metróra blabla, nem kapnak megfelelő középiskolai képzést.. de ezt nem plussz pontokkal kell kárpótolni, hanem a lehetőségeiket kell szélesíteni.. fasság a plussz pont!!!!! már elfáradtam:(

Zoli vagyok 2007.06.11. 10:24:50

Egy kerekes székes diák, aki azért (is) jutott be, mert ő kapott plusz pontot, elmegy a suliba, ami abszolút nem biztos, hogy fel van készítve a kerekes székre, de mégis, sikerül elvégeznie a sulit, el kellene helyezkednie, ugyan ki fogja alkalmazni, amikor "túltermelés" van végzősökből, inkább választanak egy "egészségest". Szerintem.

Doki 2007.06.13. 16:33:40

Csucsu!

Ha nem ismernélek, tuti azt gondolnám, hogy valami internacionális judeobolsevik összeesküvés megtörésére alakult civil szervezet egyszervolt szóvivője vagy, vagy csak simán egy elbaszott huszonéves fasiszta.

Ebben a rohadt, neolib, népgyilkos időszakban ez az egyike a kurvára karakteres baloldali jegyeket mutató intézkedéseknek. Jár nekik a pont. Gondolj bele, hogy milyen esélyei vannak egy tolószékben élőnek, egy vaknak, egy falusi cigánygyereknek ebben a globalizáció nyomorította világban. Semmilyenek.

Könnyen osztod az észt, elmész a kibaszott könyvtárba, kiveszel néhány könyvet elolvasod, és megírod a felvételit az egyetemre. Szerinted egy vidéki tólószékes melyik könyvtárba tud bejutni? Melyik könyvet tudja maga levenni? Egy falusi cigánygyerek az életben nem tudja meg, hogy létezik könyvtár. Ezért szar az élet. Mi a balon a pozitív szabadságeszméjében hiszünk, és az esélyek egyenlőségében. A vizsgán majd egyenlőek lesztek. Lerakják a kérdéseket, és vagy tudjátok, vagy nem. De nekik segíteni kell, hogy eljuthassanak odáig, vagy szart sem ér az életük. De mienk sem.

Wtn! Te pedig elmebeteg vagy. De megnyugatatlak, a fasiszták között nem vagy ezzel egyedül.

Doki

adrika · http://pucsulykislany.blogspot.com 2007.06.13. 16:56:43

ja értem.. mert ha bekerült a tolószékes az egyetemre, akkor az a plussz 7 pont akkora löketet ad neki h az egyetemi könyvtárban jobban boldogul majd? lehet h falurol nem tudodtt anno bebuszozni mert nem volt kompatibilis busz, de az egyetemi könyvtárhoz meg sanszos h a metróval lesznek bajai:) szóval ha már dobáljuk a pontokat nézzünk körül jobban.. annyit ér az egész. h benyomjuk a m. sérólteket, de aztán isten velük, boldoguljanak. ez tényleg nagy segitség.

Doki 2007.06.14. 08:46:13

Soha nem értem majd meg ezt a korlátolt gondolkodást. Sajnálod azt a két helyet, amit megkapnak/kar?

Akik ilyen szar világod képzelnek maguknak csak egyszer gondolnának bele, hogy (Ne adja a sors!) mi történne, ha mondjuk saját tesónk kerülne ilyen helyzetbe? Sajnálnád azt a tetves 7 pontot?

Nem lehet felfogni, hogy te a dupláját megkapod pontban a retves élettől? Bejárhatsz órára gimiben, elmehetsz könyvtárba, tanulhatsz a havverjaiddal délután, elmehetsz mulatni, ha tele az agyad?! Az egész életed arról szól, hogy mennyi előnyöd van az életben velük szemben, hiszen te magad írod, hogy metróra nem tudnak felszállni, és egyszer,csak egyszer kapnának ők is valamit, azonnal a falnak mentek kollektívan.

Mozgássérült? Dögöljön meg a lakásában.

Mert ne gyertek nekem azzal a hülye szöveggel, hogy az életben kellene megteremteni inkább az egyenlő esélyeket, mert annyi pénze a kurva olajországoknak nincs, hogy a mi kis magyarföldünket akadálymentesítsék. És ez még csak annyit jelente, hogy tudnának közlekedni. De könyvet még akkor sem vettek le a polcról.

Na mentem.

Doki

csunderlik.péter · http://csucsuka.blog.hu/ 2007.06.14. 10:30:53

Doki. Arra a felvételire már a "mi időnkben" is csak négy tankönyvet kellett benyalni (legalábbis törin), na jó, legyen kétszer négyszer. Ahhoz nem kell könyvtár. Nem kell a mocsárból kimozdulni. Az ember bevágja, aztán kész, ha van esze, akkor nem kell neki kisegítő pótpont. Csak pár tankönyv, amit megkap a középsuliban, ha annyira szarul áll. Aki azt nem tudja megtanulni, mit akar? "Egy falusi cigánygyerek az életben nem tudja meg, hogy létezik könyvtár." ja, de azok nem is akarnak egyetemre menni. Doki, kurva sok mindenben egyetértek veled, párszor azért már támasztottuk egymást, de ezeket a pótpontokat nem tudom elfogadni, mint szociális politikát. Ennél ezerszer inkább, hogy akkor az állam téríti a közpinti felvételire való felutazást, mert ha Dorog-Bp. 170 Ft-ról 300-ra emelkedett májustól, akor el tudom képzelni, hogy Bivalybasznádról mennyi lehet. (Amúgy június 28-án nagy focit, bulit, tanévzárót, nyárnyitót csapunk. Össze is kötjük, a 29-i Péter/Pállal, bár akkor neked Hatvanon lesz valami nagy partid. De azért 28-án még mindig gyere. És akkor bővebben megtárgyalhatjuk ezt.) Amúgy igen. WTN, örülök, hogy te látod a lényeget ("mégis látok valamit amit te nem"), de sztem is faszságot kommenteltél.

Edina 2007.06.14. 16:50:14

Nem az a kurva pont kellene hanem anyagi támogatás, mert én is 1"tetves kis faluból" jelentkeztem egyetemre, de bassza+nm vagyok cigány se terhes se mozgássérült... se gazdag... és nekem se könnyű ha be kell szereznem vmi komolyabb anyagot... Itt már nm az van h ki tényleg rászoruló+ki nm... Rohadt sokat güriztem h elég pontom legyen, és sajnálom, de nem tudnám tolerálni ha valaki azért mert terhes bekerülne elém... Ne pontot adjanak hanem pénzt! Abból el lehet menni nyelvvizsgázni mondjuk, ha tehetséges csak nem volt lehetősége. Tessék...De ez a pontosztogatás is csak egy azok közül az ál-szociális intézkedések közül, amiket a kormány(inkább lehagytam a jelzőt...) azért nyom be, hogy betömjék a hülye magyar száját valamivel, miközben lenyúzzák róla a bőrt... Nem azt kell sajnálni aki nem jut be egyetemre mert nincs elég pontja, hanem azt akinek pontja van,esze van, de nem tudják finanszírotzni... És ha pénzt adnak, akkor nem kell itt meghatóskodni h nincs könyvtár+ilyenek, tudjuk, ha pénz van mindent meg lehet oldani... És meg kell. De azért ne feltételezzük eleve hogy aki most pontot fog kapni, az, ha nincs hátrányos helyzetben, magától is szerzett volna ennyi pontot. Van aki igen... De mint a legtöbb intézkedést, ezt is a pályázók nagyon nagy többsége kiskapuval igazságtalanul kihasználja, pedig nm betegebb mint én vagy bárki már más. Emlékeztek amikor az Ember tragédiájában Michelangelo széklábat faragott az egyenlőség nevében? Ennyit az egyenlőségről, ami szerintem összetettebb kérdés annál mint ahogy sok hithű komcsi képzeli. Roosewelt is tolószékes volt mégsem sajnáltatta magát össze-vissza hogy neki az elnökválasztáson plusz szavazat jár mert nem tud így eleget nyomulni a népnek... Be is fejezem, mert aki nm érti meg annak úgyis hiába próbálja elmagyarázni az ember...

Doki 2007.06.14. 20:58:31

Aki meg érti az fasiszta. Szidod a komcsikat, aztán megoldásként pénz kellene. Neked találták ki a szocializmust, azaz az első mondatomat nem cáfolván, inkább a nemzetszocializmust. Béke veled.

Neked aztán tényleg nem könnyebb, mint annak aki tolókocsiban éli az életét. Sőt ,nehezebb. Meg egyáltalán. Bele kellett volna rajzolni az elbaszott konvergencia-programba, hogy Edinának adjunk 1 misit évente, és akkor törölve a komcsik, rendben a felvételi rendszer, meg egyébként minden oké. Szép új világ.

Csucsu!

Majd egyeztetünk,elvileg oké a banzáj, remélem nem sértettelek meg. Valóban sok mindenben egyetértünk, de ebben a kérdésben nem is fogunk. Egyébként ritkábban jövök majd, mert nem tesz jót az idegrendszeremnek, ha sűrűn érkezem.

Üdv

p.s.:Hol van Herr?:)

nendra 2007.06.14. 23:08:28

Doki!
Én értem, hogy mit akar mondani! Azért nyers a megfogalmazás, mert tényleg az ideg beszél belőle. Teljesen igaza van abban, hogy nagyon sokan ki fogják használni/ kihasználták a többletpontokkal járó kiskapukat. Én nem sajnálom a pontot sm a hátrányos helyzetűtől, sem a mozgássérülttől, sem a terhestől( bár ez utóbbit nem értem meg) ha tehetséges! Akkor viszont van lehetősége bekerülni pluszpontok nélkül is nem?
Azt aláírom, hogy erős volt a komcsizás, de szerinted a fasisztázás nem az? Attól még,hogy Te más nézeteket képviselsz, még nem kéne a másik torkának ugrani. S valótlant állítani, háromszor átolvastam Edina kommentjét, sehol nem volt benne, h panaszkodna, h neki nehezebb ,mint egy mozgássérültnek, őket nem is említette bakker..Csupán annyit mondott, h egy nem hátrányos heylzetűnek is rengeteget kell küzdeni ahhoz, h bekerüljön ahova szeretne...
Próbáljátok már egy kicsit ne politikai szemszögből nézni a döntést....

VIII. Nagyapó 2007.06.15. 03:04:45

Csucsu

szépen elterjedt, hogy itt túlképzés van, de ugyan, mire alapozod ezt a puszta megérzéseden kívül?

mert a diploma iránti kereslet mindmáig elég magas, ez megmutatkozik az érte járó, nemzetközi összehasonlításban is igen magas többletkeresetben.

www.fn.hu/belfold/0701/nincs_tulkepzes_hazai_oktatasban_153255.php

adrika · http://pucsulykislany.blogspot.com 2007.06.15. 03:57:39

erre tényleg felesleges már részemről a szó.. Doki arcnak tűnsz, de a tolókocsis a 7 pontjával a Múzeum Krt.on sem fogja elérni azt a tetevs könyvet a 8. sorban.. és senkitől nem sajnálom a pontot, én már bent vagyok, de azért mert az ország anyagi trágyában úszik és nem képes megfelelő speciális képzést nyújtani a rászorulóknak, azért ne dobáljon pontokat. ez ilyen nesze semmi fogd meg jól, az élete nem lesz könnyebb. Ha lenne tesóm és székes lenne, akkor az egész család támogatná annyira, h ha könyv kell neki akkor mondjuk elhozom neki a könyvtárból, nem megveszem mert ne adj isten drága és mi meg nem állunk úgy, és lám, fel tud készülni úgy mint mások akik emelt szinttel jutnak be...

Medzsik 2007.06.17. 23:13:43

hát a csóróság egy dolog,az iskolákban oktat ott nyelv,igenis megteszi,büdös életben nemjártam különfelkészítésre mégis kisujjból lenyelvizsgáztam angoléból,franciára nyáron menek,pedig én csak egy sima gimibe jártam...
Amugymeg pluszponttal vagy anélkül,egyetemre igenis be lehet kerülni,és hogy ki nevel ki kommunista ifjakat ki igazságtalan és kibaszik ki másokkal,lényegtelen...
Nem tudunk rajta változtatni beleszólni,nem a mi hatáskörünk....
Jó,én elfogult vagyok,mert én mondjuk egészen jól jövök ki ebből,de azthiszem,aki tud,bekerül,aki nem az is bejuthat nehezen,aki meg nem tud,de bekerül,úgyis kihullik ghyorsan,mert a hülyéjkre felsőoktatásban nincs szükség,legalábbis ezt állítják...itt tényleg ott az igazság hogy azért kibaszás,mnert van olyan akit azértnemvesznek fel,mert felvettek előtte egy olyat aki pluszpontot kapott,és kihangsúlyozom ismét,a fizikai hátrányos helyzetért járó előnyben részesítést,tőlem a legmesszebb áll(pedig én igencsak jogosult lenék rá),és ez tényleg faszság...

Herr András 2007.06.18. 19:38:50

Hyp!



Nem tudtam hozzászólni, mert:


1.: egy hétig nem volt jó a netünk, és ha valamelyik nyílvános helyen hozzá is jutottam a világháló jelentette örömökhöz, nem az volt az első dolgom, hogy a fasz csucsuka blogját kommenteljem.

2.: nem igazán értek a témához. Valamit olvastam erről az indexen, de nem eleget ahhoz, hogy értelmeseket írjak. Akkor meg minek. (lehet ezt a szemléletet csucsukának is követnie kellene néha)

Véleményem persze van a témáról:

Abban egyetértek Csucsukával, hogy nem kell(ene) extra pontszámokkal traktálni ezeket a hátrányos helyzetű embereket. Ennek okait viszont már másképp látom. Mégpedig azért nem jó (etikus, hasznos…stb) benyomni őket egy egyetemre, mert azzal csak saját magukat csapnák be. Ahogy azt az egyik lelkes hozzászóló leányka is írta, a munkaerőpiacon valószínűleg egyből kiszelektálódnának a manapság tapasztalható felfokozott versenyben. Akkor meg minek áltassuk őket, minek pazaroljuk rájuk az „adófizetők drága forintjait”. Kinek kellene egy (valószínűleg) gyengébben teljesítő – máskülönben minek neki a pluszpont – ráadásul béna alkalmazott, ha éhbérért kaphat ügyeset, okosat is szépet is helyette. Kb olyat, mint mondjuk én vagyok :D .



Legközelebb igyekszem majd gyorsabban reagálni!


off


B.

Edina 2007.06.24. 18:11:06

Doki! Nem akartam társadalomkritikába átcsapni a múltkor, de azért ne mondd már h nm kellene anyagi támogatás a rászorulóknak... +értem h elengeded a füled mellett a mások véleményét, de kicsit gondolj bele a helyzetbe... Bekerül a \"hátrányos helyzetű az egyetemre, nade minek, ha utána úgyse tudja finanszírozni a tanulmányait. Ok, kaphat ösztöndíjat, de ha olyan jó hogy kapjon, akkor minek neki pluszpont.

Doki 2007.06.24. 22:02:56

Edina! Félreérthettél valamit, mert soha nem írtam olyat, hogy ne kapjon a hátrányos helyzetű támogatást, de most ezzel éppen a saját véleményedet állításaid negligálod.
Azt mondod, hogy a hátrányos helyzetű (ld: mozgássérült) ne kapjon támogatást, de a hátrányos helyzetű (ld: te - illetve a szociálisan hátrányos helyzetű) kapjon. Ez nem oké. Külön-külön nem megy. Vagy oké a dolog, és jár a hátrányos helyzetűnek a pozitív diszkrimináció, vagy nem. Ez az eszme.

Az eszközökön lehet vitatkozni. A pénz nem megy. Ösztöndíjprogramok szociálisan hátrányos helyzetűeknek, az oké.

Most már lehet, hogy nem is velem, hanem magaddal vitatkozol. Mert úgy látom, hogy mi egyetértünk, támogatni kell a hátrányos heylzetben élő embereket, származzon bárhonnan is hátrányos helyzetük.

Bankesz 2007.06.26. 00:38:19

Csak úgy kiváncsiságból:
az eddigi 33 kommentezőből van aki nem bölcsész?

Edina 2007.06.27. 15:20:37

Persze, örülök hogy végre nem egy köcsög szociáldarwinistának tartasz:). A támogatás kell, de szerintem a pontszórás nem a jó megoldás... És igen, soxor pongyolán írtam, dehát sajnálom, felidegesít a dolog mert nagyon sokan kihasználják, és sok ellentmondást látok... És mivel most felvételizek, a tandíj épp elég sokk volt, erre még jön a többi...:S És egyébként nem mondtam soha olyat h NEKEM adjanak támogatást. Azt hiszem lesz elég pontom, az anyagiak+majd valahogy meg lesznek oldva.
Bankesz, mókás vagy, ha már itt tartunk, ha minden jól megy bölcsész leszek:).

Timur 2008.03.31. 16:59:08

Na látod Csucsu, ballibes vagy én meg szolid jobbos, de ennek a cikknek ( De nehéz az iskola táska) és a tanárverősnek a tartalmával, kicsengésével egyaránt egyetértek. De ettől még kis pöcs maradsz :). Mondjuk egy kérdés azért felmerül bennem: Hogyan húznád meg a határt első év után? Szakátlag, központi statisztikai adat, átlagos szakonkénti ill. évfolyamonkénti átlagról lemaradva x százalékkal kellene fizetni? Ez is lépcsős rendszerben, netán százalékos alapon? Műszaki karokra külön elvárás? (mert mi itt sokszor a túlélésért kell, hogy küzdjünk, főleg az első 2(?) évben... nem minden a ...BéTéKá :) ) Csók! :P

csunderlik.péter · http://csucsuka.blog.hu/ 2008.04.05. 04:03:25

Természetes, hogy egy bölcsészkart nem lehet a műszakival vagy az orvosival összehasonlítani. Szakonként kéne vizsgálni, és ott is a szakos átlaghoz viszonyítva. Ezt majd kidolgozzuk rendesen, ha ott tartunk;)
süti beállítások módosítása