DAS BLOG - Közélet Kultúra Kritika (de Győrffy Miklóst itt ne keressék!)

Csucsu - REFLUX

Csucsu - REFLUX

Halszív

2011. január 10. - csunderlik.péter

„Néma halak, horgot kapjatok jég alatt

és tátogjátok rá: Nagyon fáj.” (JA)

Halak vagyok és szeretem magam nézegetni.

Menten kattintottam is A halak is félrevezetik riválisaikat című értekezésre, nálam ez belső kényszer, meg már régi kakasszexes esszémben is exponáltam idült rajongásom a természetfilmekért és a színes, állatvilágos írásokért. Kedvenc lapom is a Pontyvilág, kihajtható poszterrel. Egészen elképesztő képaláírások vannak benne, melyek ekvivalensek a természetfilmek betépett szövegeivel, minthogy a sivatag egyik szabálya, hogy jobb elkerülni a portyázó hiúzt, csak itt pikkelyes barátaink az iszapot túrják, a kapitális pontyos, szépségdíjas töves, pocakos tükrös és a nyurga őserő. De a mackónadrágos szórakozáson túl azért is szeretem ezeket, mert az állatvilágban lehet találni a legexpresszívebb parabolákat és allegóriákat, amik mindent illusztrálnak, lehet modellezni, minthogy én is azért írok tévékritikákat, hogy nagyobbnak és színesebbnek tűnjek, akár a magát felfúvó pöfögő gömbhal, a fugu, vagy hogy a csodaszép, színes korallhalak többnyire mérgezőek, lila ínnyel rándulsz görcsbe, ami meg primer szerelmesvers-téma, mint Apollinaire-nél a kikericsek. Egyébként meg ebben az átkúrós világban igazán vehetnénk a busáktól humanizmusleckéket, komolyan. Pénteken is átkúrtak egy DVD-vel. "Ez a Halaknál keserű csalódásokhoz vezet."

De ha mást nem, akkor legalább mi is tanuljunk egy kis balinos, berényimikis fortélyt, adócsaló fineszt, nézzük meg az oktatófilmet, A halak is félrevezetik riválisaikat, hümmögtem és kétszer körbesandítottam, mielőtt megnyitottam és megdörzsöltem a tenyerem, mint egy méregkeverő törpe: "igen, a riválisokat mi is szeretjük kigolyózni", gondoltam, ahogy a hátizsákos olaszokat is szeretjük augusztusban elküldeni a Csepel-szigetre, mert nem kellenek nekünk ide. Lássuk, hogyan csinálják a dörzsölt fogaspontyok, mert most már hatszor körbeúsztuk a kenyérbelet, úgyhogy ideje ráharapni a középtempós megfejtésre:

"Ha a Poecila mexicana nevű fogasponty hímje konkurensét vonzónak és szexuálisan aktívnak ítéli meg, látványosan elfordul attól a nősténytől, amelyre eredetileg szemet vetett, és egy másikhoz úszik, amelyik valójában egyáltalán nem érdekli. Attól fél ugyanis, hogy kiszemeltjét elragadják tőle, ezért igyekszik megtéveszteni riválisát - magyarázta David Bierbach, a frankfurti Goethe Egyetem biológusa."

Elcsukoltam, mint a kis hableány, akinek ellopta hangját a tengeri boszorkány.

Micsoda trükk, kaszparovi húzás, pozíciós vezéráldozat! De leginkább sugárhajtású önsorsrontás. Ekkora hatásfokkal József Attila csajozott, vagy azok, akik a női magazinok tanácsadó dolgozataiból vesznek leckéket, miket köztudottan naphalak írnak, akik annyira buták, mint egy darab segg, és egy rágógumival is ki lehet fogni őket.

Ez lenne a taktika? "A Halak-szülött jól játssza szerepeit." Persze. Az édesvizek De Nirói.

Elképzeltem, elméláztam, ahogy a ravasz kis fogasponty 'látványosan elfordul a kiszemelt nősténytől', zsebrevágott kézzel fütyörészik, esetleg odaúszik billegni Rhondához, a tundrabugyis cigánypontyhoz, gondolja, ezzel jól félrevezeti a nagytestű riválist, aztán mire visszafordul, a rúzsos pontymúzsát már a selyemköntösös Eric Roberts dugja az első rája hátán. És nem marad más, minthogy halunk csalódottan kisomfordáljon a képernyőről, aztán partra vesse magát az első áramlattal. Közben még megveregetheti hátát egy tintahal.

Jellemző Halak-betegségek: hormonzavar, alkoholizmus, függések, neurózis.

Hát ennyire sikeres csajozási technikával nem is csoda, és oda-vissza, mindenik determinál. A kerengő halak összeértek és veres uszonyukba haraptak.

A kör bezárult.

A bejegyzés trackback címe:

https://csucsuka.blog.hu/api/trackback/id/tr762570487

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása