DAS BLOG - Közélet Kultúra Kritika (de Győrffy Miklóst itt ne keressék!)

Csucsu - REFLUX

Csucsu - REFLUX

Történelem, történetírás, hagyomány

2009. július 07. - csunderlik.péter

A már említett Romsics Ignác-recim fölkerült pdf-ben, úgyhogy lehet olvasni. Ez azért komolyabb, mint a Michael Jackson-nekrológom, ahol csak ráeresztesz két bazmegot a rajongókra, aztán jön száz komment. Itt tudomány van.

Csunderlik Péter: Kocsi-út az éjszakában (Romsics Ignác könyvéről)

A bejegyzés trackback címe:

https://csucsuka.blog.hu/api/trackback/id/tr431231433

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

HM 2009.07.08. 20:28:00

Minden elismerésem a recenzióhoz. Amellett, hogy nagyon korrekt vélemény a könyvről a "Ekkor írta Szekfű Gyula történész, ideológus és szertári bagoly..." hasonlaton fetrengve röhögtem, ami recenziónál viszonylag ritka.

Csak így tovább, jó munkát, ilyesmit!

És most megyek én is bazdmegolni a Jacksonos cikkhez...

KGX 2009.07.09. 15:18:31

Engem nagyon fellelkesít ez a recenzió, annak ellenére, hogy a hangvétel az adott lapba bizonyára beleillik, de a Századokban ezt így talán aligha közölnék. Nem végeztem történelem szakot, de a helyreigazítások korrekteknek tűnnek, az egész szöveg fölényes ismereteket sejtet a recenzenst illetőleg, melyek messze túlmutatnak a mai átlag egyetemista lét szürke, poros, dögunalmas és meszkalinszagú keretein. Nincs kedved egy közigazgatási szakkönyvről hárompontos lektorált lapba írni egy recit?

KGX 2009.07.09. 15:25:11

Olvasás közben a Subscribe: Delirium II. Blue Mescaline (és a soron következő számok a Stuck Progress to Moon c. albumukról) volt az alázene.

rostos 2009.07.09. 19:49:25

@KGX: "[...]meszkalinszagú keretein"

az naftalinszagú lesz. a meszkalin egy sokkal jobb dolog :D

KGX 2009.07.10. 11:08:03

Kedves Rostos! A második hozzászólásomat is ajánlom szíves elolvasásra:-D. (Ötletnek nem rossz a naftalin).

csunderlik.péter · http://csucsuka.blog.hu/ 2009.07.10. 14:23:22

@HM: Kösz. Már-már üde meglepetés, hogy végre valaki nem a vízlágyítós-poént emelte ki. Mindenki csak azt jegyzi meg. És a (SZGY) "hasonlaton fetrengve röhögtem, ami recenziónál viszonylag ritka." Akkor örülök. Szeretnék megtanulni úgy komoly szakmait írni, hogy az is élvezettel olvashassa, aki azt se tudja, ki az a Romsics Ignác, Szekfű Gyula vagy Molnár Erik. A legtöbb történész borzalmasan ír.

@KGX: A hangvétel még a Kommentárba se illett be nagyon. Okoztam is pluszmunkát Ablonczy Balázsnak, mert neki kellett a szövegemből itt-ott húznia, kitépni a hatásvadász torzító effekteket, ilyenek. Vagy kipakolni, amikor csak simán az arcába köptem a Szekfű Gyula-imádóknak, mert túlságosan lubickolni kezdtem, hogy egy konzervatív folyóiratban szólhatok be a konzi Szekfű-rajongóknak, sőt. Vannak ezek a hülye vagánykodásaim, még.

rostos 2009.07.10. 18:39:44

@KGX: baszki. pisis-kakis poénokon nőttem fel, ez már túl összetett volt :D :(((

KGX 2009.07.10. 22:13:35

rostos: Bonyolult vagyok, mint a Subscribe szövegei:-).

Peti: Mondjuk én nem vagyok oda Szekfű Gyuláért. Egyáltalán, utálom az ilyesfajta kötelező kultuszt. Hómannak jó a pénztörténete, sőt, van egy könyvem, amit neki dedikált a későbbi marxista jogtörténész:-). De Hómant meg nem ismerem eléggé, talán mintha egy Történelem és forráskritika c. könyvét láttam volna, amely impozánsnak tűnt, nem tudom, belülről milyen. Érdekes, hogy Mályusz szinte mindennel foglalkozott Túróc megyétől Lipót főherceg-nádoron át a népiségtörténetig. Vagy a nagy Szűcs Jenő. Talán az én kedvencem, mint elvetélt középkorászé mégis Engel...

personanongrata (törölt) 2009.07.11. 21:10:37

Picit beleolvasgattam a hsz-ekbe, és egészen másként látom ezt az írást, mint a többség.

Meggyőződésem, hogy Csucsu nem félművelt, de azért az az őstehetséges hozzászólás is mosolyora kényszerített.

Csucsu megmondta a frankót: a lelkét is eladná egy poénért. És tényleg erről van szó.

Csucsu egész jó stílusban ír, és ezalatt a tartalomra nem figyel. Elindul valamerre, maga sem tudja merre, jönnek a poénok, képek; csak épp az anyag kimarad belőle. Mintha meglenne a kabát, csak nincs kire ráadni. Félek, ha próbálna se tudna ettől eredetibb írással előrukkolni, mert erős a gyanúm képtelen rá.

Semmiféle javulást nem látok az első bejegyzéseidhez képest Csucsu: jó a stílus, nulla a tartalom. Nagy kár érte, és sok keserűség előtt állsz, ha író szeretnél lenni, mert azt hiszem sem a stílust, sem az eredeti gondolkodást nem lehet tanulni, legfeljebb csiszolni. te megkaptad az egyiket, ami nagy ajándék, csak lassan elhiszed, hogy a másikat is megkaptad. Pedig semmi jele sincs ennek. Valójában akkor kellett volna észbe kapnod, amikor a kurucz.info átvette az egyik írásodat. Az volt az intő jel.

Szóval Csucsu, valóban jó szófordulataid vannak, de nem több. És javaslom, ne áltasd magad, hogy valaha több lesz, vagy tedd le 10 évre a tollat a kezedből, és vedd elő újra. Hátha addig ragad rád vmi.

csunderlik.péter · http://csucsuka.blog.hu/ 2009.07.11. 22:05:34

@personanongrata: És akkor most szaladgálni kezdek, mint Hendrik Höfgen a reflektorfényben ("Na, hogy tetszik Höfgen?"), hogy mit akarnak tőlem, hisz én csak egy színész vagyok! Én csak egy színész vagyok. (kimerevít)

Minél többet olvasok, annál kevésbé tartom magam bárminek is.

KGX 2009.07.13. 15:41:38

Azt hiszem, nagyon ritka, hogy húszegynéhány éves emberekben minden tulajdonság kifejletten jelennék meg. Így a "végítélet" kimondása is korai. Csucsu jobban jár, ha történésznek megy, és nem írónak, mivel a történészek (jó esetben) tudósok, az eredményeik (nagyjából) mérhetőek, míg az, hogy kit milyen írónak tartunk, ízlés dolga. Majd akkor derül ki Peti igazi alkalmassága, ha eljut oda, hogy kisebb, vagy nagyobb terjedelmű tanulmányokat írhat. A stílusnak pedig bizonyos határok között kell maradni, a tudomány ugyanis nem a Monty Python Flying Circus. Mindez nem jelenti, hogy nem lehet pár poént (főleg népszerűsítő írásokban) elhelyezni. Sok recenziót (is) olvastam (horribile dictu: írok/írtam is), szerintem Csunderlik nem a dögunalmas átlagot képviseli, és a personanongrata által is kiemelt "jó stílus" ma nem kis dolog.

Skog 2009.07.17. 14:21:03

Gratula, kissé behajló, de mégis épp korrekt recenzió.

KGX 2009.07.17. 15:19:05

Az is tény, hogy a recenzens egyetemi hallgató, a recenzeált szerző pedig akadémikus. (Tudom, ma nincs tekintélytisztelet.) Amennyire dicsérő, annyira lehúzó is Petink publikált anyaga.

BISMARCK 2009.08.10. 08:56:28

Én nem vennék semmit, amit Romsics mond. Ami a Horthy-korszakot illeti nagy felkészültségű történésznek tartom. Ugyanakkor komoly hiányossága, hogy soha nem fogadja el az ellenvetéseket, és ha vitába kerül, nem vitázik, hanem győzköd.
Ami viszont a kádár-korszak, a rendszerváltoztatás ill. a „Szt. Istvántól napjainkig” típusú merengéseit illeti, azok katasztrófák. Érzelmekkel átitatott fércmunkák. A gazdaságról írt tanulmányairól, pedig az jut szembe, hogy „ki mihez nem ért, annak a bolondja”.
Arról már csak röviden szólva, hogy komolytalan ember az, aki elmegy Egerbe az ELTE-ről. Tudom, a pénz, de talán az nem minden.

csunderlik.péter · http://csucsuka.blog.hu/ 2009.08.10. 10:30:35

@BISMARCK: Mivel rosszat nem lehetett róla írni, ezért kézenfekvő volt, hogy a kötelező recenziós dicséreteket ("hiánypótló mű"), leborulós invokációt itt-ott paródiába hajlítsam. Csak a húzások miatt, meg azért is, mert félúton sokszor megijedtem, nem mindig (jó, nyilván legtöbbször nem) jön át, hogy ez most az underdog-státuszú reci-írók kifigurázása akar látni. Emellett, Romsics Ignácot nagyra tartom. A fia pedig, Romsics Gergely, már komolyan egy zseni. Éppen ő mondta egy hátsó partin, hogy az egri kaland mögött nem kizárólag a pénz (ami mindig "hiánypótló")van. Sejtelmes vagyok, hümm.

BISMARCK 2009.08.10. 13:10:11

Azt hiszem ezt inkább a KK-ban, egy kávé v sör mellett fogjuk megvitatni. Röviden, nekem nincs ilyen jó véleményem az ifjabb Romsicsról (ha nem ez lenne a neve csak egy lenne közülünk). Ami az id. Romsicsot illeti, Egerből repülni fog, ha jól tudom. Az ok egyszerű, nem tudjak kifizetni a közel milliós gázsiját.
süti beállítások módosítása