DAS BLOG - Közélet Kultúra Kritika (de Győrffy Miklóst itt ne keressék!)

Csucsu - REFLUX

Csucsu - REFLUX

Ehhez kell pofa (Pókerarcok, RTL Klub)

2007. december 05. - csunderlik.péter

Történt, hogy mikor tegnap nekiálltam elmosogatni az albink büdös lében rohadó háromhetes szennyesét, egy korábban Volkssturm keretében bevetett százhúsz éves, köszvényes, rokkant porcelántányéron egy moszat rezzenéstelen pókerarccal díszes ornamentikának álcázta magát, és ezért majdnem megkíméltem. Annyira jól eladta magát, hogy csak sokadszorra esett le: ez nem valami gyári matyó-rittyentés, hanem már csak egy Búvár Zsebkönyvekben, és hát a mosogatónk jótékony rezervátumában megmaradt devon-kori organizmus. Tiszteltem, becsültem ezért a mutatványért, de végül megöltem, mielőtt leszállt az éj. Nos, ezt az írást eme nagy játékos emlékének ajánlom, mert míg kéjesen fröcsköltem rá a domestost, ő adta az ihletet, hogy a Pókerarcok című vetélkedőről írjak, ahol ugyan a játékosok műveltsége sokszor valami évmilliókkal ezelőtti evolúciós szintet tükröz, de ha elég jól leplezik a butaságukat, ha elég jól hazudnak, akkor nemhogy megmenekülnek, még milliókat is nyerhetnek. Az átbaszást emelik piedesztálra.

Morális válság van.

Szóval Kurvaország rókalelkű népe végre megkapta a neki való játékot, és hol máshol, mint az RTL Klubon, mely néha legalább akkora mocsár, ha nem nagyobb, mint a mosogatónk, vagy a magából legalább Krisztus óta hányásszagot okádó fürdőszobai felmosónk. De persze kell az ilyen, no. El is füstölne az agyam, ha állandóan a magaskultúra szőnyegbombázna.

A Pókerarcok egy több országban sikeres műsor adaptációja, és már előtte látható volt, biztos jobb lesz, mintha a Cápát forgatnánk újra egy baranyai bányatóban - fűszerezhetnénk azt akár megannyi rettenetes törpeharcsával -, mert itten van két kiváló műsorvezetőnk, kik tehetségüknél fogva szinte bármekkora szart el tudnak cipelni, akár a legfittebb ganajtúróbogarak. Vágó István, a mindentudó hatszáz éves Yoda, és ifjú padavanja, a mindig schlagfertig Sebestyén Balázs, ki a képernyőn eddig sose tudott akkora parasztságot csinálni, hogy ne nőjön legalább egy picit a szememben. Hasonló páros vezette sikerre az m1-en a Csináljuk a fesztivált, de azért a Korda György - Harsányi Levente duó jócskán elmarad tőlük, és az sem elhanyagolható szempont, hogy a Pókerarcok felvételekor mindig szabadnapot kapott az a legtöbbször elmaradhatatlan elmebeteg technikus, ki félpercenként puszta kedvtelésből nyomogatja a nevetésgombot.  Noha itt is van zavaró effekt, de erről mindjárt.

Minden adás elején bemutatkoznak egymásnak a játékosok, és ilyenkor megpróbálják elrettenteni a többieket. Például a levágósan kisfröccsért hamutartókat ürítő, cicanadrágos, lenőtt hajú kocsmatündér előadja, hogy ő az Albert Györgyi, vagy az anyagmozgató, hogy háromdiplomás közgazdász. Ők persze az első keresztkérdésnél összeomlanak, már ha vannak ilyenek. Aztán van, aki elmondja az egyszerű igazságot (pl. kubikus), és ilyenkor a vetélytársak félelmükben majd beleőrülnek a kombinálásba,  melyek néha vannak olyan szinten, minthogy a relativitáselmélet csak egy zsidó humbug.

Aztán elkezdődik a Játék, melynek lényege, hogy elvileg minden kérdéskör végén búcsúznia kell annak, ki a legkevesebb helyes választ adta, és elveszti az addigi nyereményt. De itt jön a csavar: a játékosok sose tudják, hogy vetélytársaik hogyan teljesítettek. Ellenben aki idejében „bedobja a lapjait”, az ugyan kiszáll, de biztos megtarthatja az addig összegyűjtött zsetont. Tehát hiába rontott el valaki minden műveltségi kérdést: ha annyira hitelesen előadja, hogy ő nem egy buta moszat, hanem egy díszes ornamentika, és nagyon penge, akkor jó eséllyel az egyik bizonytalankodó ellenfele megijed az ő vélt nagy tudásától, és a kör végén inkább kiszáll, mintsem hogy az addig megszerzetteket elveszítse.

Nos, a kérdéskörök végén aztán a játékosoknak van mindig pár percük, hogy egymással feleseljenek, és ilyenkor határozottan idegesítő a Pókerarcok. Ekkor próbálják egymást meggyőzni, hogy a másik inkább önként távozzon, mert a kis pénz is pénz, nehogy elveszítse. És itt valami botrányos. Minden második játékos azt hiszi, hogy valami humorfesztiválon van, ahol végre kiteljesedhet. A szőke nős viccek elmaradhatatlanok, de a legalja, hogy „én a helyedben még most távoznék az eddigi nyereménnyel.” Igen? Akkor dobbantsál te, bazdmeg!

Persze a válaszok sose ennyire felnőttesek. A kóros szerepléskényszertől hajtva annál inkább hallani olyan előre megfogalmazott riposztokat, minthogy kicsi csikó csippents vissza, vagy hasonlókat. Mintha csak óvodások próbálnák oltani egymást a homokozóban, annyira nívótlan. De szerencsére ez a borzalom csak pár percig tart. Bár mindig üde színfolt, mikor valami lestrapált elvált anyuka próbál flörtölni a Vágóval, hátha. Szóval valakinek a csipája, másnak a picsája.

Ha ez lement, akkor tíz másodpercet kapnak a blöffölő játékosok, hogy a legbeszaribb megnyomja a kiugrást jelentő pánikgombot. És itt jön az az effekt, mire már utaltam: mert egy határozottan öklendezéssel birkózó gépi hang számol vissza, és hetek után is azt várom, mikor hányja el már végre magát.

A harcot/hazudozást legelőször feladó játékos (többnyire a legjobb nő) persze a kulisszák mögött mindig elmondja, hogy csak azért nem tudott a kérdésekre válaszolni, mert még nem volt bemelegedve. De mivel ez nem magasugrás, hanem műveltségi vetélkedő, hát húzzunk még egy strigulát a nyilvánvaló hazugságok rubrikába.

És így megy ez végig. Mígnem valaki annyira el nem rettent mindenkit, hogy el nem viszi a napi kétmillió forintot, aztán mehet a vasárnapi heti hétmillióért. Volt már olyan, hogy valaki egész végig csak összevissza nyomogatott, mégis nyert, mert olyan jól előadta magát. Igazi népmesei hős, kinek aztán zöldborsókoszorút csicseregnek homlokára az animált madarak.

Hazugság, hazugság, hazugság. Pfuj.

Kapálózik sértetten sárga lényem, ezek milliókat nyernek ezzel. Miért nem jelentkeztem, és ha bekerültem volna, akkor propelleres baseball-sapkát nyomtam volna fejemre, csorgattam volna nyálam, meg ilyenek. Megjátszottam volna a fogyatékost, és közben megpróbáltam volna a helyes válaszokra klikkelni, aztán ha jön a kérdéskörök közti kritikán aluli rész, akkor az ellenfelek szánalmas oltás-csíráira oda se figyelni, csak saját örömömre játszadozni a fikámból gyúrt golyóval, meg bízni a korábban tanultakban, hát csak nyomja a halál fasza a pánikgombot. Csúfot űzni a magukat nagyon okosnak előadó szánalmasan görcsölő ellenfelekből. A moszatot is legyőztem, hát most már nincs mitől félnem, míg a birnami erdő Dunsinan alá nem vonul. És ha mégis, akkor megütném a pánikgombot. Ez van. De nem kezdenék magyarázkodni.

Végül két igazságot rögzítenék:

  1. Hiába zavaró a sok pózőr játékos, ez egy határozottan nézhető vetélkedő, köszönhetően a műsorvezetőknek.
  2. Nincs Zuschlag-ügy.

A bejegyzés trackback címe:

https://csucsuka.blog.hu/api/trackback/id/tr30252883

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bigbang 2007.12.05. 18:36:46

Szerintem akkor is gyomorforgató műsor, nem értek veled egyet, hogy nézhető.

EszTike 2007.12.05. 20:00:43

Én ma megnéztem, előbb olvastam a cikked és ennek hatására megnéztem. Tényleg primitíven blöffölnek, és a többi, de én ma nem ezen akadtam fenn. HANEM!!! --------TÁNYÉR---------ez volt a neve az egyik fazonnak :D Azért ez elég gáz :D. Tudom, h nem az ürge tehet róla, nade ezt a nevet vk adta is neki még anno, volt annak szíve? Biztos nemkívánt terhesség gyümölcse :D, h ezzel a névvel verte meg egy életre az anyja. jajjj, ez nagyon húzós volt :D Látta még vk rajtam kívül?

apuska · http://apuska.freeblog.hu 2007.12.05. 23:22:40

A leghitelesebb tévés vetélkedő a mai piacon! Olyan, mint az élet. Nem mindig a legértelmesebbek érvényesülnek, hanem az, aki a legjobban adja elő magát. Bassza meg! Én szeretem!

Nyáry Móna · http://hova.blog.hu 2007.12.05. 23:54:07

Én úgy kezdtem el nézni, hogy fogalmam sem volt a szabályokról, és csak agyaltam, hogy most akkor mi is ez? A játék lényegét megértve egy öblös "Atyaúristen" (szegényt mostanában gyakran emlegetem tévézés közben) hagyta el torkomat. A kérdések nagyon egyszerűek, egy átlagos műveltséggel bíró ember az összeset meg tudja válaszolni. Nekem viszont gyanús, hogy a rendes emberek nem mennek tévébe játszani (jajj, de meg leszek most köpködve). Eleve az nem egészséges, ha valaki országos szinten ismertetni óhajtja, hogy mekkora műveletlen tahó, és ráadásul azt is vállalja, hogy nem csak tahó, de hazug és pökhendi is. Aztán hazamegy, és mosolyog tovább a szomszéd nénire, meg a postás bácsira. Azt hiszem elkezdenék félni a szomszédomtól ha egyszer meglátnám a Pókerarcokban. De még ennél is felháborítóbb az Okosabb vagy mint egy ötödikes? c. szenzációs vetélkedő, ahol akkor is százezrekkel jöhetsz haza, ha hülyébb vagy mint egy elsős. Tessék ezt megnézni: www.youtube.com/watch?v=zaRL-8p8T7w

MoziFan · http://mozifan.blog.hu 2007.12.06. 00:33:33

A pókerarc szánalmas, a játékosok fenyegetései pedig olyan szánalmasak,mint anno Máté Kriszta láncszemei.

Azért ne hasonlitsuk össze az Ötödikessel,azon legalább lehet nevetni és gyakran 0 forinttal mennek haza a játékosok. + még tanul is valamit az ember.

Amit belinkeltél,az nagyon jó. Majd összesz*rtam magam a nevetéstől, amikor láttam a TV-ben,mondtam ilyen nincs. :)

wegaz · http://mdah.blog.hu/ 2007.12.07. 15:00:30

Hát ez tény, hogy így van. Még annyi eszük sincs,
hogy arra rájöjjenek, hogy aki a legkaparósabban próbálja a másikat rábeszélni, hogy nyomja meg azt a szart, nyílván azért teszi, mert ő maga van szarban. Mindent fordítva kéne csinálni....
Egyébként a pókerhez max annyi köze van ennek a fajta "blöffölésnek", mint újszülött Etióp gyereknek a hiperűrugráshoz...
Balázsba meg qrva idegesítő, hogy kétmondatonként benyög egy "NNNAAAH" vagy egy "JJJJJJOh" szócskát, hogy ezalatt rájöjjön mit is kell mondani.
A vágó meg nagyon pici lett előttem, mióta büszkén hírdeti szkeptikus mivoltát!
Én sem hírdetem, hogy milyen primitív vagyok és csak azt hiszem el amit látok vagy le van írva egy tankönyvben!
Igaz az idézet az "Idő Urai" nevű hiphopkrútól, hogy "Te sosem fogod tudni, hogy mit néznek le benned!"

Namindegy, szarba szarni és panaszkodni, hogy büdös, az se yo:)
peace

WilsonStaff 2007.12.07. 16:18:51

A vetélkedő alapötlete jó, csak sok benne az üresjárat. Fél órában meg lehetne csinálni az egészet, ha kimaradnának a játékosok lelkét/cselekedeteinek mozgatórugóit boncolgató kérdések, hogy:
- miért nyomtad meg a gombot?
- szerinted ki áll elöl ?
ki a f***t? érdekel ez ?
Viszont a játék menete, hogy utolsóból hogyan lehet elsőnek lenni amellett, hogy nagy mákkal más nyomta meg helyette a pánikgombot, az határozottan érdekes.
Meg úgy vettem észre, hogy a Vágó egyre többet viszi a prímet, pl. a műveltségi kérdéseknél, a Balázsnak megmarad a jópofizás, ezekben otthon vannak, és ez jót tesz a játéknak.

janko 2007.12.07. 17:24:17

Ez egy kereskedelmi Tv. Itt a máshol lefutott játékokat eladják a magyar nézőknek. Az, hogy színvonal, kinek hogy! A nézők nagy tömege, eszi a többi kit érdekel. Azért van a távkapcsoló, hogy ha valakinek az IQ-ja ezt nem veszi be,az más müsort keres. Ez az RTL korábban engem is meg szivatott. A megállapodás, egy milliós kötbért íratott alá visszalépés esetére. E kitűnő szolgáltató, bombariadó és fenyegetés kapcsán Utána nemvolt aki megismert volna, hiába hivatkoztam a megállapodásra. Az ügyem úgy kitörölték mint más a s....t! Ez az ahol a távkapcsoló felesleges. Megoldás az ŰR-ben!
Nehogy megtévesszen valakit, NEM A Tv-ben szerepelni kívántam. Az OKOM az volt,felhivni a közvéleményt, az ellenem mai napig folyó, hatóságok általi üldözésre. Az ilyen szereplés nem kerülhet napvilágra! Ettől Függetlenül nézem a Póker arc műsort, igaz nem profeszorok a szereplők, de a kérdések nem is azoknak szólnak.

janko 2007.12.07. 17:30:46

Azt már nem bírta el ez az oldal, hogy kivágtak?

ERA 2007.12.07. 17:56:49

végülis csak a címet nem sikerült helyesen leírni.

bagaela · http://kremmarka.blog.hu/ 2007.12.09. 02:10:51

Oh, hát persze, minden szar-fos-gyagyi, ugyis mindenki tudja a kérdéseket bla bla.
Alapjában véve szerintem nincs probléma a müsorral (az elhányos hang mellett :D) viszont a résztvevökkel sokszor...nemtudom hány olyan játékot láttam már, ahol intelligensen blöffölö, nem taplo de találo beszolásokat megeresztö játékosokat láttam. Borzaszto amikor bemegy jani a studioba, hogy ö a faszagyerek, és a pokerarckodás helyett azt tartja viccesnek, ha bunko modon alázhatja az embereket. Ez nem blöff,hanem szegénységi bizonyitvány.

csunderlik.péter · http://csucsuka.blog.hu/ 2007.12.09. 03:47:26

Tegnap esett le, hogy Pókerarc a cím. Nem is értem. Az albiban mindannyian Pókerarcoknak hívtuk. Janko, te meg legyél türelemmel. Akkora ennek az oldalnak a látogatottsága. hogy gyakran nem bírja el, s szaggatni kezd a rendszer, akkor pedig nem jelenik meg rögtön a komment. B., "Ez nem blöff,hanem szegénységi bizonyitvány.", ezt jól megfogalmaztad.

mavo · http://mavo.blog.hu 2007.12.09. 08:36:10

"Hazugság, hazugság, hazugság. Pfuj."

Deklaráltan erről szól a műsor.

Szerintem ne nézd meg a Madarakat: madarak vannak benne.

csunderlik.péter · http://csucsuka.blog.hu/ 2007.12.09. 13:37:59

Ha egy mondat végére/elejére odateszem, hogy "pfuj", akkor az mindig utalás az iróniára.

andianyu3 2008.08.05. 22:11:18

Hali!
Éppen most voltam a válogatón, idén is lesz Pókerarc!Mondjak valamit??A pénnzért megyek..Mert szültem 3 gyereket, akik okosak, intelligensek, nem vesznek fel sehová dolgozni, mert ugyan kinek kellek 3 kisgyerekkel....Valamiből élni kell!Sziasztok!

csunderlik.péter · http://csucsuka.blog.hu/ 2008.08.09. 04:20:36

Akkor tessék bízni a tudásban, és nem átlátszó, nevetséges trükkökhöz folyamodni. Sok sikert.
süti beállítások módosítása