DAS BLOG - Közélet Kultúra Kritika (de Győrffy Miklóst itt ne keressék!)

Csucsu - REFLUX

Csucsu - REFLUX

Pusztába kiáltó szó

2008. szeptember 23. - csunderlik.péter

Múlthét csütörtökön könyvbemutatón (Horkay Hörcher Ferenc: Konzervativizmus, természetjog, rendszerváltás) jártam a teltházas Kossuth Klubban. Érdekes és megnyerő kerekasztal-csevej folyt, hogy mi a konzervativizmus ma, meg hasonlók. Persze, nincs ilyen rendezvény hibbant, ószövetségi alakok nélkül, a közönségből most is kiemelkedett egy idősebb asszony, és gyűrt Magyar Nemzettel hadonászva, rikácsolva figyelmeztetett, de hogy mire, az nem derült ki, és szerintem maga se tudta. Talán valami nemzethalál. Dühösen el is vonult, majd a behallatszó csörömpölésből ítélve azzal a lendülettel a lépcsőn is legurult. Nehéz sorsot mér az Isten az ő prófétáira.

Akkor még nagyokat kacagtam, de a könyvbemutató legvégén engem is elkapott a forradalmi lendület. Mikor Horkay Hörcher egy aktuálpolitikai írását lapozgatva sokadszorra belebotlottam a balliberális médiafölény szintagmába, nem bírtam ki, integettem, és a vitavezető Ablonczy Balázstól az előző esti két fröccs után most szót is kaptam.

A balliberális médiafölény mantrázásától feláll a szőr a hátamon. Megpróbáltam kifejteni, miért is kéne elfelejteni, de az a baj, ha elönt a Sturm und Drang, akkor nagyon zaklatott benyomást tudok kelteni, akár egy bekokózott sandinista. Bár így se értem igazán, hogy a címzett Navracsics Tibor és Horkay Hörcher miért léptek úgy túl rajtam, akár egy kéregető hajléktalanon. Választ nem kaptam, ment mindenki pogácsázni. Pedig szerintem igazam volt. Most össze is foglalnám.

A balliberális médiafölénynek 2008-ban már semmi relevanciája nincs. Mítosz.

A kilencvenes évek elején még volt, amikor zajlott az ún. médiaháború, és az MDF kormány végül el is takarította Hankiss Elemért és Gombár Csabát a Magyar Televízió illetve a Rádió éléről, nehogy már viccet csináljanak belőlük ezek a „liberálbolsevikok” stb. Nem ez volt a legintelligensebb megoldás, sőt, de akkoriban tagadhatatlan volt a balliberális médiafölény, és így tettek ellene az urak. Egyébként is, az szinte természeti törvény, hogy a mindenkori kormány mindig megszállja a közszolgálati médiumokat. A kormányváltásokat rendszerint paradigmaváltás is követi a Magyar Televízióban (vö. 2002-ben visszatért a Nap-Kelte, a Hét helyett jött Friderikusz, míg az Éjjeli Menedékhely ment a levesbe Siklósi Beatrixszal együtt). Ez akkor lenne jóvátehetetlen baj, ha még mindig csak a Magyar TV és Rádió lenne. Monopolhelyzetben.

De könyörgöm. Már 2008 van.

Hír TV és Echo TV van, Magyar Nemzet és Magyar Hírlap, a megszámlálhatatlan jobboldali heti- és havilapokról nem is beszélve, az általam igen kedvelt Heti Választól (Dévényi István, Stumpf András stb.) kezdve egészen az olyan fanzinokig, ahol minden vezércikkben arról ír a szerző, hogy egy titokzatos banda öngyilkosságba akarja hajszolni, és rákos is azért lett, mert uránt raktak a kávéjába. És akkor ott az internet, ahova mindenki olyan tartalmat rak föl, amit akar, csak meg kell találni a módját. A Reakciótól a Kurucinfóig minden olvasható. Míg a vállaltan balosak közül hirtelen nem is jut eszembe más, csak a Kapcsolat.hu.

Pluralizmus van. Sajtószabadság. Szabad piac. És innentől kezdve már csak olyan "jobbos" médiát kell csinálni, ami színvonalas, szórakoztató és nem akkora fost, mint a múltkor elemzett Magyar Hírlap, ami nem csoda, hogy eladatlanul áll a boltokban, mert a reklámfüzeteket ingyen szokták bedobni a postaládába a jehovás füzetekkel, ugye.

Mennyiségileg nem helytálló a balliberális médiafölény. A minőség, az talán más kérdés. Hogy egy Baló György hiába néz ki úgy, mint egy gótikus vízköpő, mégis az egyik legjobb riporter Magyarországon, és csípőből ver egy fess Rákay Philipet. Hogy egy Tóta W. Árpád könnyen bohócot csinál tekintetes Csontos Jánosból.

De ez ellen lehetne tenni. Ahogy Woody Allen mondta, két dolog van, ami csak az emberen magán múlik: a művészet és a maszturbáció. Olyan „jobbos” riporterek, újságírók, szerkesztők kellenek, akik művészei, mesterei a szakmájuknak. Tudnak írni, beszélni. Rengeteg. És ha elegen vannak, akkor rájuk kattannak az emberek. De jelenleg az ún. jobbos média zászlóvivői, inkább nem is minősítem őket. Egy részük nem is igényel jelzőt, publicisztikájuk olvasásához pedig kemotox kell, annyi benne a mocskos férgezés. Nem a legmegnyerőbb. Leginkább vállalhatatlan.

És azért ha szabad még egy megjegyzést, csak úgy columbósan, a farzsebből pedig előrántanám a mindent ütő Jolly Jokert. Orbán Viktor évekig nem volt hajlandó interjút adni a Népszabadságnak. Talán még most sem. Pedig ott igazán elmondhatná, mi a frankó, hadd olvassák a „szocialisták” is. Ja, hogy népszabadságéknál kérdeznek is, néha egész kellemetlent, nemcsak egy pártkatona mikrofonállványnak kell elkacsintgatni az evangéliumot. Pech. Azt megértem, hogy egy Pelczné Gáll Ildikót óvnak, mint egy immunhiányos tyúkot, mert őt még egy Gál J. Zoltán is úgy zavarba hozza, hogy aztán két évig nem menstruál. De Orbán Viktort igazán nem kéne félteni.

A mennyiségi balliberális médiafölényről, minthogy ilyen nincs, többet ne essék szó. Minőségiről lehetne beszélni, de inkább tenni kéne ellene, kezdve egy nagytakarítással a saját portán. Tiszta udvar, rendes ház. Csak akarni kell. És nem siránkozni. Jöjjenek a  Stumpf Andrások.

Ezt akartam elmondani, de csak pusztába kiáltott szó lett. Mondom, nehéz sorsot mér az Isten az ő prófétáira.

A bejegyzés trackback címe:

https://csucsuka.blog.hu/api/trackback/id/tr21677675

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dezsô 2008.09.23. 16:54:33

elismerem hogy sokmindenben igazad van, viszont van itt egy kellmetlen bibi, ami jobbról jogosan fájhat, mégpedig az idôbeli fölény, az összehangolt propagandaháttér és az országos közszolgálatiság kérdése, ezeken felül pedig, ha csak az televíziókra koncentrálunk, egészen szembetûnô, hogy az a kettô jobboldali tv nem azonos pl.: tv2, rtl klub nevezetû kereskedelmi tv-kel. de hogy kik és mit oktatnak az sem mellékes: népszabi, havashenrik, bárdosandrás, és az sem mindegy hol és hogyan tudnak a tanítványok érvényesülni. eszembe jutott, hogy gyakorlatilag nincs is értelme a televízión kívûl más hírforrásról beszélni, hiszen azzal lehet megfogni leginkább az embereket, ezt lehet tapasztalni abból is, hogy ott ahol én élek (7.ker.), a "nyomorgó, "munkanélküli", sokcsaládos romaszomszéd akkora plazmán nézi a mûsort, mint pikaccsú gernyikája, meg sajnos az azért is nézik az agymosott mûsorokat, mert arra teremtettek igényt. nem szeretném folytatni, ugyhogy nem idôszerû a balliberális médiafölény elvetése.

dum 2008.09.23. 16:58:00

Jó írás. Szerintem viszont a ballib médiafölényt úgy értik sokan, akik emlegetik, hogy Magyarországon az nagyközönségnek pártatlanként bevezetett orgánumok és szereplőik nagy része gyakorlatilag a ballib agendát tolja: kezdve a kereskedelmi csatornák hiradóitól, az ún. háttérműsoraik riportereitől, a szerkeszőig. Lásd a "humor ellenzéki műfaj" Heti hetest.

Szvsz.

Gattopardo 2008.09.23. 16:59:39

Dezső:

Tv2 és Rtl híradó mint hírforrás?:)Csőtörések, háromlábú borjak és brutális gyilkosságok közzététele nem hiszem hogy bármelyik pártot is segítheti:)

Zombika 2008.09.23. 17:03:33

Mondja már el valaki, hogy a tv2, meg az rtl mitől balos! Mert hogy a napkelte mitől az, azt látom. Hogy a hír tv, meg az Echo jobbos, az nyilvánvaló. De az rtl? Van rajta egy het hetes, meg egy Fábry. 1-1. Mi balos még rajta? A maunikasó? Vagy a tv2-n a hal a torkán?
Vagy szerintetek a híreket mondják balosan? Maximum a hír tv-hez képest, objektíve nem gondonám...

Dezsô 2008.09.23. 17:08:19

Gattopardo,

bármilyen furcsa és szomorú, az emberek nagy része azokat nézi és az alapján dönt hová húzza be az x-et.

Vat 2008.09.23. 17:12:29

Azért lássuk be, elég nehéz egy jobb oldali médiaiskolát teremteni, nem intézményi, hanem szellemi értelemben értve az iskolát. Sejthető, hogy 20 évvel ezelőtt kik szólalhattak meg a (az akkor még így nem nevezett) médiában, kik szerezhettek nyugati tapasztalatot, stb. És ugyanezek a mágusok tanítanak továbbra is, ugyanazokat az elveket átadva, ugyanolyan légkörű szerkesztőségekben teremtve jól fizető állásokat tanítványaiknak. Ezzel nehéz versenyezni, persze lassan már nagyon jó lenne megpróbálni.
Nem igazán egyensúlyi állapot az sem, hogy a legkissebb tanyán is fogható tv csatornák mit sugároznak. Ha mondjuk a híradójukat (amit a zöm nem néz) "objektívnek" is vesszük, melyik oldal felfogását teszik elfogadottá sőt szinte követendővé pl. a "valóság sók"? Ehhez képest hány helyen lehet fogni a Hír-tv-t, egyáltalán, hány emberre lehet hatni egy hírműsorral. Pesti, benfentes értelmiségi szemmel valóban sok a tájékozódási lehetőség, de a választók zöme nem ebből a rétegből áll, még az "értelmes" választóké sem. De lehetne beszélni az anyagi háttérről, hírdetőkről, stb.

s8xx2 2008.09.23. 17:17:05

Zombika,
hírek kiválogatása, tálalása, megszólalók kiválasztása, megszólalók megnyilvánulásainak megvágása. ettől balosak. bár az rtl inkább bulvár, mint a tv2.

werwolf 2008.09.23. 17:26:18

igen, az rtlklub, meg a tv2 is hirforras, mert sok tufa csak azt nezi, az altaluk mexürt hirekkel együtt.
a baloldali mediatulsulyrol ennyi eleg is, mert ez a ket szar generalja az össz tevenezettseg tulnyomo reszet. Ehhez hozzajön persze a kiralyi TV is, es kesz.
Balo-kultuszt meg mindig nem ertem, liberaliseknal kötelezö magukat összeszarni töle, NEM ERTEM MIERT!!!!!!
Nyomtatott mediara nem terek ki hosszan, majd leirja mas, csak annyit: Blikk, nepszava, nephazugsag nem eleg tulsulynak a napilappiacon?; bar sajnalatos, hogy mediaertekesitesi teren a jobboldali mediumok telleg amatör csapatokkal sale-elnek; legalabbis par eve meg igy volt.
Radio fronton slager, danubius, mindkettö szocionista, nem eleg a tulsulyhoz?

szoval van baloldali media tulsuly.

lehet szelsöjobbozni, meg amatörözni evtarsak, egyik se vagyok.

Csumpitáz Alfréd 2008.09.23. 17:30:31

A Hír Tv sem véletlenül lett Hörr Tv, aki azt nézi, az gyakorlatilag már 5 perc után a bőrén érzi a nemzethalál hideg lehelletét, aki Magyar Nemzetet olvas, dettó. Aztán csodálkozik, hogy ha kimegy az utcára még süt a nap és megy a villamos.

Aztán a jobbos médiának ki kellene gyomlálni a Pilhál, Bayer, Pörzse tengelyt is, de akkor kik maradnának? (Pörzse meg a nemzeti ezotéria vudubajnokai már olyan szinten butítják a népet, hogy az ORTT ki kellene, hogy szálljon az ECHO TV-hez. A múltkor egy faszi - történész és szobrász - azt állította a műsorban, hogy az egyiptomi fáraok is magyarok voltak...).

Szóval a jobboldali média egyelőre nemzeti UFO-hívők, szalonantiszemiták, és félművelt megmondóemberek gyülekezőhelye.

Tisztelet a kivételnek, amely erősíti a szabályt: pl. Reakció!!

zi 2008.09.23. 17:31:17

Igaza van zombikának. Az RTL, meg a tv2 hírforrásként csapni való, de nehezen nevezhető balosnak. A szenzációs leleplezések mindkét oldallal kapcsolatban elhangzanak. Én ezt azért tudom mert olvasok Magyar Nemzetet és Népszabit is. Mesélhetnék, hogy mit nem ír meg a Magyar Nemzet, mondjuk a Népszabi legalább mínuszos hírként tálalja, amiről legszívesebben nem írna.
de nem ezért pofátlankodtam ide: Csucsuka!
Azért nem válaszoltak a kérdésedre, mert Horkay Hörcher Ferenc érintett. Ő is ír a Magyar Nemzet nevű, kvázi olvashatatlan lapnak.
Enyi...

werwolf 2008.09.23. 17:32:56

galabenisztomasz,
nyilvan nagy ismeröje vagy a jobboldali medianak. Azert, mert te elhiszed az elkuroknak es propagandistaiknak, hogy nem er nyakig a szar, attol az meg nyakig er. Aki ezt leirja es elmondja, akkor az nyilvan hülye, igaz? Könyörgöm...

werwolf 2008.09.23. 17:34:28

itt tennem meg hozza a pedigres kommunistak mexallasa alatt levö axel springer videki lapokat, mint jelentös eleressel biro hirforrast.

karmadealer 2008.09.23. 17:42:31

Másik blogban említettem hogy a ballib média klasszikus lapátforgatói, az árokásás paganinijei lesznek a személyes nyertesei a Gyurcsány-garnitúra bukásának. Mivel sosem szeretett, de most már számukra is egyre kevésbé vállalható Ferencük égbekiáltó baromságai lebénítják nyelvük bíbor palástját melyet korábban oly készségesen gördítettek a ballib kormányok ülepe alá, lassan zavartan lesütött szemek, identitászavar és bénító ihlettelenség köti gúzsba barna esőt és boszorkányüldözést kiáltani vágyó pegazusukat. Bizony, szívük mélyén talán vágynák már harcos Bóbitaként ördögszarvakat igézni Viktor malacra, miközben kígyó-béka-sáskahadak hegedülnének, újra zengene a jóízű jönazorbán, és nem kéne többé hosszú kínos órákat ülni fejvakargatva a következő vezércikkre váró üres képernyő előtt.

Madnezz 2008.09.23. 17:42:46

A balliberális médiafölény rajta van a jobbos kesergőlistán és nincs aki letörlje onnan. Ezért mindig felolvassák, ha a sirámaikat sorolják.

werwolf 2008.09.23. 17:46:35

madnezz,
mer a magadfajta nem latja, attol meg az ott van.

travis 2008.09.23. 17:47:56

A cikk féligazságokat tartalmaz.
A magyar médiaegyensúlyt nem a piacon objektíven elérhető médiumok lemázsálásával kell meghatározni, hanem hogy az átlag magyar háztartásba ezek milyen mértékben, és főként mely adók jutnak el.
Külön kell választani megítélésben a földi sugárzású csatornák csoportját, és az opcionális, kábelen elérhetőekét. Ez utóbbiakban nagyjából egyensúly van, ATV üti a hírTV-t, plusz echóTV, úgyhogy még a fölény inkább a másik irányba tendálhat.
A két kereskedelmi csatornáról:
A tv2 Naplójában rendszeres gyakorlat például, hogy általában a kormánypártoknak kedvező svunggal teszik fel a szavazós kérdéseket. "Elege van-e Önnek a zavargásokból?" Nem, bazmeg, nincs! Naná. Vagy emlékezzünk csak az ominózus Sváby-Orbán interjúra, ahol Sváby leplezetlenül kimutatta súlyos kormánypártiságát.
RTL Klub, Heti Hetes magáért beszél, ócska propagandaműsor. Nem egy kategória a Showderrel, ami ugyan több nézőt vonz, de a műsorvezető egymondatos, jobbos ízű tréfálkozási nem említhetőek egy lapon a Heti hetes ízléstelen agitációjával. A Heti Hetes egész műsorstruktúrája jóformán a politika köré épül, kis színesekkel tarkíva. A Fábry műsora nem. Ezért nem "üti ki egymást" a kettő.
MTV: A 2006-os ostrom óta jól látható a műsorokban Rudi Zotyó jobboldal-ellenes dühe: "Értéket közvetít,ha hagyják", ugye?
Az igazsághoz hozzátartozik, hogy az MTV 2002 előtti állapota ezerszer rosszabb volt, mint a mai. Matúz Gábor seggnyalásához képest a mai MTV az objektivitás csúcsa. De komolyan.

Tehát ha a földi sugárzású, minden réteg által elérhető csatornákat vizsgáljuk, akkor bizony tettenérhető egy enyhe balratolódás.
A kábeltévék esetében a cikk megállja a helyét, ugyanis ott ki ki igénye szerint. Pláne az interneten. De ezeket a kategóriákat összemosni semmilyen körülmények között nem szabad.
Legalábbis amíg léteznek. A digitális televíziózás középtávon talán fölszámolja majd ezt az elavult tagoltságot.

Frank László 2008.09.23. 18:12:06

A kommunikáció és a politika nem különbözik egy mástól, ha rossz a második rossz az első is. Mit csinál a jobboldal rosszul? Inkább így kellene kérdezni! A nagyvezír szavait mantrázzák, a férgezéssel fokozzák, aki nem áll be a sorba, az eltűnik a politikából. Ezért nem vállalnak vitát

ozzzy 2008.09.23. 18:19:17

Werwolf, nem téged kívánnálak meggyőzni, de annak, amit az Axel-Springerről mondtál, épp az ellenkezője igaz. Bayer József, az AS Magyarország igazgatója testi-lelki jóbarátja, üzlettársa Szita (Krakus) Károlynak, olykor személyesen intézkedik a Somogyi Hírlapnál, ha az újságírók nem tudnák maguktól, mi a dolguk. Így volt ez pl. a mostani kaposvári színházi botrányban is. Nemrég Kercza Imre, a volt főszerkesztő hangoskodott egy asztaltársaságban, hogy Szitát ő "találta ki". Nem hinném, hogy Bayer a többi AS lapnál más gyakorlatot követne.

nadivereb 2008.09.23. 18:20:02

travis: A Napló az egy balos(nak nevezhető), de egyre inkább csak bulvárműsor. A tv2 attól még nem balos.
"Nem egy kategória a Showderrel, ami ugyan több nézőt vonz, de a műsorvezető egymondatos, jobbos ízű tréfálkozási nem említhetőek egy lapon a Heti hetes ízléstelen agitációjával." Ezt te komolyan gondoltad? jobbos ízű tréfálkozások? A b*szós-fingós poénok között én még életemben nem hallottam Fábrik urat Orbánnak vagy Mikolának beszólni, pedig láttam egy-két adást. A Hei Hetessel kapcsolatbn pedig komolyan azt gondolom, hogy még egy műsort sem néztél végig, ha pedig igen, akkor azt úgy, hogy minden, balosnak minősíthető megnyilvánuláson felzúdultál, hogy micsoda ízléstelen propaganda.
"MTV: A 2006-os ostrom óta jól látható a műsorokban Rudi Zotyó jobboldal-ellenes dühe: "Értéket közvetít,ha hagyják", ugye?" A jobboldal szerintem nem azonos a székházgyújtogatókkal. Az utcakőhajigáló bűnözőkkel szemben elég sok jobboldali személetű ember is megvetést érez, hál' Istennek.
Egyébként személy szerint úgy gondolom, hogy amíga Magyar Nemzet nevű, hírlapnak aligha nevezhető izébigyó határozza meg a jobboldali sajtót és úgy per definitionem a jobboldaliságot, nem sok esélye van, hogy normális, közkedvelt jobbos orgánum jelenjen meg. Bár ne lenne igazam.

Lord_Cica (törölt) 2008.09.23. 18:21:45

Jaja mindig ha HírTV-re kapcsolok, akkor egy bandzsa csajt látok néhány hajléktalannak látszó taggal, vagy ideges/remegőhangú joghallgatónak látszó sráccal beszélgetni. K*rva viccesek mindig, sosem csalódom :)))
Szerintem a pszichiátriákat nem bezárták, hanem kiszervezték a HírTV-be.

travis 2008.09.23. 18:22:00

Kiegészítésként még annyit, hogy a lapok terén szintén nincs értelme a méricskélésnek. Ki-ki igénye szerint.
A Népszabadság-Magyar Hírlap, Népszava-Magyar Nemzet, és a Demokrata-168 Óra hármastengely olajozottan forog.

Zelefánt 2008.09.23. 18:24:24

A két szennytévé pedig kínosan ügyel az egyensúly látszatára. Ha a híradókban a kormányzati tandem állítani merészel valamit, a következő bejátszásból egyből kiderül: az ellenzék szerint az tuti hogy másképpen van.
Mondjuk ezzel ki is merül az egy-egy témával kapcsolatos tájékoztatás.
Réges-régen bizony, amikor a Híradó (az egyetlen) még valóban KÖZszolgálatban állt (nyomatta a plebsnek a szószt), voltak abban ún. kommentárok, ahol a szakma olyan kitűnőségei magyarázták el számunkra kimerítően az aznap este aktuális hírt, mint Ipper Pál, Pálfy József, Sugár András vagy épp Avar János.
Nem is maradtak kétségeink...de nem ám.

travis 2008.09.23. 18:29:50

nadivereb,

"A b*szós-fingós poénok között én még életemben nem hallottam Fábrik urat Orbánnak vagy Mikolának beszólni"
Helyes észrevétel, ez így is van. Szerintem sem helyes, amit Fábry csinál. De azért a műfaj kereteibe belefér.
A Heti Hetes pedig szinte vállaltan politikai célok elérésére jött létre, a poénok politikai tematika köré vannak építve az egész műsoron keresztül. Fábry műsorának kábé 2-3%-a politika. A humorbonbonok közé bekerül egy-egy jobbegyenes. Slussz.
A Heti Hetes azonban szinte folyamatos sortűz.
Más súlycsoport a kettő, ha csak szimplán a politikai színezetet vizsgáljuk.

nadivereb 2008.09.23. 18:34:55

travis:
Akkor most már tényleg csak egy kérdésem van: Láttál valaha Heti Hetest?

megadjagabor 2008.09.23. 18:40:19

Kedves Csucsuka!


First,

"Választ nem kaptam, ment mindenki pogácsázni"

Akkor már nem volt pogácsa ;-)

Amúgy nem értek egyet a cikkel.
Minőségi fölény a baloldalon? Épp ellenkezőleg. "Mennyiségi" fölény van (a Reakció, stb. nem igazán adekvát - a Reakció és a Heti Válasz együttes tőke-meg egyéb háttere nem teszi ki a Kapcsolat.hu-ét. Pedig ez utóbbi lényegesen szarabb mindkettőnél), minőségi nincsen, sőt.

Sajnos a baloldalnál fellelhető anyagi hátország össze sem hasonlítható a jobboldaléval (ok, apró változás Széles megjelenése - kérdés, ez mennyire lesz tartós a MH-val?). Azért tűnhet "kiegyensúlyozottabbnak" az állás, mert a baloldali média színvonala viszont kritikán aluli (és ezt túlzás nélkül mondom). Ez nem felmentés a hülyébb jobbosoknak, de a jobbosok ezzel együtt is jobbak (minőségileg). Ha jössz egy Bayer Zsolttal, ütöm egy Bächer Ivánnal:-)

"Monopolhelyzet" valóban nincs, de azt azért látni kell, hogy a baloldal sokkal inkább hagyatkozik a saját sajtójára, fontosnak tartja, a jobboldalról ez kevéssé mondható el - és nekik nincs is felépítve ilyen hátországuk (ezt lehet a hibájuknak tartani). És nem is pumpáltak annyi pénzt a propagandába, mint a 90-es évek elejétől a szocik (ami amúgy meglehetősen sikeres volt).

ps. Tótát ne emeljük piedesztálra. Annyira nem jó.

bm 2008.09.23. 18:44:09

Pogácsa még volt, csak őszilé nem.

HaCS 2008.09.23. 18:48:48

Egyensúlyról, meg arányokról vitatkozni csak úgy lehet, hogy a vita elején meghúzunk egy origót. Anélkül azt kell mondjam semmi értelme. Mihez képest balos, vagy jobbos valami? Amíg ez nem tisztázódik, ez az egész kérdésfeltevés és vita értelmetlen.

lv 2008.09.23. 18:49:36

Kedves Csucsuka!

Szerintem nem igazán mélyedtél bele ebbe a dologba.

1. Magyar Televízióban vitán felül az én adómból is csakis az MSZP és SZDSZ által kívánt adatok kerülnek tálalásra és olyan módon, ahogy nekik tetszik.
2. RTL klub+TV2 hírekben - nem mindig - de ha tehetik igenis olyan módon adnak elő egy hírt, hogy az csak is az SZDSZ-MSZP tengelynek legyen jó. Bár mikor egy hírt bemondanak, igaz ez rá.
Nem érdekel a Fábry show+Heti hetes, mert azok nem hírműsornak készülnek.
3. Állami támogatást eddig csak az RTL Klub és a TV2 kapott eddig még, Hír TV és Echo TV soha.
4. RTV kuratóriumba törvénytelenül nem került be Fideszes és KDNP-s tag.
5. Újságok hatása igaz, hogy egyre kevesebb, de azért a postán kötelezően elő volt írva néhány éve az alkalmazottaknak, hogy a Nép... kezdetű újságok előfizetésére erőszakosan is nógassák az embereket. Aki befolyásolható, az meg is tette ezt. Érdekes más újságok előfizetésére nem agitáltak.
6. Internet ugyan elég jól terjed országunkban, de "hőn szeretett kormányunk" azért még tesz lépéseket, hogy bizonyos honlapokat ne lehessen elérni (kurucinfo).
7. Mivel földi sugárzású adása csak az M1, RTL Klub, TV2-nek van ezért igenis befolyásoló tényezők.

Mielőtt mindenféle címkéket kapnék, el kell mondjam nem szoktam egyik orgánum híreit sem azonnal elfogadni. Ha ahogyan egy internetes oldalon láttam a különböző helyeken megjelenő hírekből a közös részt kiválogatom, azok valószínűleg igazak. A maradékból pedig a logikus részt szintén megtartom és ebből összeáll a hír számomra. Ezt össze lehet hasonlítani a különböző helyekről kapott adatokkal és ki-ki eldöntheti, hogy az adott média milyen beállítottságú és szavahihető-e a számára.

megadjagabor 2008.09.23. 18:49:43

BM,

akkor Te ügyes voltál:) Én már egy darabot sem láttam. Perec volt csak.

travis 2008.09.23. 19:12:14

nadivereb,

"Láttál valaha Heti Hetest?"

Természetesen láttam. A politikai témák és viccek zöme a jobboldallal szemben fogalmazódik meg, és egyáltalán nem felel meg annak az álszent indoklásnak, hogy "mi mindig azt ütjük, aki hülyeséget mond", tekintve az ország jelenlegi állapotát, és hogy kik vannak hatalmon, ergo kiknek köszönhető ez zömében.
Csiszár idején, még főiskolás koromban rendszeres nézője voltam a műsornak. Akkoriban rendbenvaló volt, hogy a jobboldallal többet foglalkoznak, mivel ők voltak kormányon, ők is legyenek a fókuszban. Ám később a kormányváltás után ez az arány mit sem változott, és azóta sem, pedig eléggé indokolt lett volna, pláne mostanában.

Flynn 2008.09.23. 20:00:51

Hát igen, meg kell hallgatni a HírTV-n egy beszélgetős műsort.
Rendszerint olyan jelzőkkel illetik a baloldali bolitikusokat, hogy Morvai Krisztina bepisil a gyönyörűségtől.
A balos ATV-n azért ilyeneket nem hallasz az ellenoldalról.
Ez a nem elkötelezett, ill. a normális emberekben is azért komoly visszatetszést kelt.
A másik, amit Csucsuka is mond, hogy más orgánumoknál kérdéseket is tesznek fel, nem is akármilyeneket, és nem csak nyalják a jobbos politikus hátsóját. Ez nyilván kellemetlen, de ettől még nem bizos, hogy baloldali az illető riporter. (Bár az a sajnálatos, hogy erről már lehet tudni, hogy nem jobboldali, mert az ilyaet soha nem tesz.)
Érdekes, hogy a Célpont című oknyomozó műsor, még soha nem oknyomozott jobboldali politikus/hozzátartozója utáni mutyik ügyében. Pedig biztosan van ilyen arrafelé is.
Illetve vegyük tudomásul, hogy x évtizedig balos vezetés volt, az ezalatt felnőtt generáció is komoly eséllyel ilyen kötődésű.
De ha a jobboldal így folytatja, akkor ez még pár évtizedig így is marad.
Pláne, ha a nem elkötelezett/centrumos emberek már kapásból piszok balosok, csak mert nem esnek hasra a jobboldal politikusaitól. (Mert mindkét oldal kádereit ugyanolyan görénynek látják...)

homopoliticus · http://homopoliticus.blog.hu 2008.09.23. 22:06:37

"Megpróbáltam kifejteni, miért is kéne elfelejteni, de az a baj, ha elönt a Sturm und Drang, akkor nagyon zaklatott benyomást tudok kelteni, akár egy bekokózott sandinista."

Ezt mint a könyvbemutatón szintén jelenlévő meg tudom erősíteni. Tény, hogy ha a Sturm und Drang után jött volna egy kis Über allen Gipfeln ist Ruh, az jelentősen megkönnyítette volna az üzenet befogadását, én speciel alig láttam a röhögéstől. Ez mondjuk semmit nem változtat azon a tényen, hogy lényegében igazad van.

Lényegében, merthogy ballib médiafölény azért még mindig van. Ezt páran leírták fentebb: földi sugárzású csatornák, a Kádár-kor alatt kiépült kapcsolatok, iskolák, és az általad említett minőségi fölény is létezik, ezt kár lenne tagadni. De nem is ez a lényeg, hanem az, hogy ki a francot érdekel ez? A ballib médiafölényre való folytonos hivatkozás semmi másra nem jó, csak jobboldali önsajnálat és nyavalygás rituális gyakorlására. És persze ürügy az olyan igénytelen szarokra, mint pl. a Magyar Hírlap. Meg az őrjöngésre, lásd Bayer.

Főleg azért se kell magunkat annyira sajnálni, merthogy a helyzet tényleg javul: Reakció, Konzi, nyomtatott oldalon a Kommentár, stb. - a folyóiratokat se kell lebecsülni, hosszú távon azok is hatnak. Minőségre kéne gyúrni, nem mennyiségre.

Apropó: szerintem egyre jobban írsz.

csunderlik.péter · http://csucsuka.blog.hu/ 2008.09.30. 03:12:45

Van mire válaszolnom, már-már posztnyi terjedelemben. Most akartam, de megint el kell halasztanom.

csunderlik.péter · http://csucsuka.blog.hu/ 2008.09.30. 03:32:26

Az ember mindig eltököli az időt a youtube-bal. Ennyire minimál-ötletet, és mégis. Akik kitalálták, jujj, bele se merek gondolni, hogy már milyen gazdagok.

mesuge 2008.10.17. 14:17:22

"Lásd a >>humor ellenzéki műfaj

Hendrick 2008.10.26. 14:07:42

Szóval keresztülnéztek rajtad mint betyár a szántóföldön, Csucsu...
Hát figyelj, ez van konferenciákon is. Mert senki vagy. Nem személyes sértés, ember. De nem vagy ismert, prof "celeb", tehát a véleményed nulla értékű. Magyarország kissé félfeudális fél-istentudja mi, itt igazából nem kell szájat tépni.

A sajtóba se nagyon, hiába van tehetséges ember, nyilván azt kell alkalmazni aki már ismert, aki "közénk" tartozik, stb. ezért olyan mindkét "oldal" amilyen, de ha csak ennyi lenne...
süti beállítások módosítása