DAS BLOG - Közélet Kultúra Kritika (de Győrffy Miklóst itt ne keressék!)

Csucsu - REFLUX

Csucsu - REFLUX

Pestises lombok holt népe

2007. szeptember 02. - csunderlik.péter

"Szépen lassan mindenünk leépül, nemsokára elmúlik a nyár."

Vége. Vége. Itt a szeptember, amott már hó takará el a bérci tetőt, Szellő István is mintha korpásodna. Hiába, jön már a hideg, ősz-tél évszak, támadnak a pingvinek, a Csillagkapuban és az utcákon egyre csak szaporodnak a rozmárarcúak, és a keserű vég az lesz, ha arcomba fröcsköl egy fókafasz. Meghalsz, megpusztulsz, halál.

Ejj, de büdös nagy fájdalom ez.

És ezt az érzést mindenkinél autentikusabban fogalmazza meg nekünk, helyettünk ez a, hümm, érzékeny lírikus, mikor az alábbi videón a Hiperkarma fentebb idézett Lidocain című pubertás himnuszát énekli / pléjbekkeli el csak úgy l'art pour l'art. Döbbenet, hibbanat. Ekkora művészt még nem láttatok. Lesz ő még sztárvendég a tokodaltárói diszkóban, ha fellép két zacskó szotyoláért.

 

 

Hát micsoda költő, árad bele valami határozott fin de siecle érzés, mindent átható dekadencia. Olyan szenvedő arcokat vág, miket talán a Tears for Fears Shout klipje (1984) óta nem láttam, vagy mikor az embernek megfázik a húgycsöve, és éget minden pisálás. Borzalom. Hát hanyatlunk, baszod. Mindenünk leépül. Az egész világ szenvedését magára veszi ez a félkegyelmű rézbőrű krisztus, aztán fölcsapja a karját egy körzővel, és mikor elvérzik, megvált minket. Így képzelem el a halálát, 27 évesen, de lehet, hogy már előtte lecsap rá néhány kopasz túlbuzgó turbómagyar. Micsoda veszteség lenne a világnak, te jó ég.

Mert ez egy univerzális tehetség, nemcsak ír, szaval, hanem rajzol is, vagy legalábbis kopíroz, továbbá még a pókot is kiharapja a sarokból, igen, azt amelyik megesz vacsorára, akár az élet. Szécsi Pál óta nem volt ennyire sármos előadónk, ez egy playboy, szereti is a plüssnyuszi. Szép ember, no. A dús szemöldök pedig a Krúdy Álmoskönyv szerint is gazdagságot jelent, a háttérben imitt-amott fel is tűnik egy tescós szatyor. És mégis szenved. Túl sok jót kapott az Istentől, nem bírja el ezt a terhet. Ő.

"A véredben van az élet, mégis fejjel lefelé a sárban végzed."

És ha belegondolok, hogy nem csak a nyárnak vége, de nagy valószínűséggel a Damjanich utcai albérletünknek is, akkor én is menten lantot ragadok. Mert itt a hideg, a sötétség, tüdőmben homár matat, huhogással csalogat az éj, komótosan csócsál egy urbánus gyomorfekély, seggemben viszket a kapuzárási pánik, idehallatszik a bányásznapi lakodalmas. A borom is elfogyott.

És ezt az érzést nem mossa el a Wu2, csak a halál, a Styx vize.

"Hogy nem pusztultam el már az anyaméhben? Vagy miért nem haltam meg, mikor megszülettem?" (Jób 3,11)

De büdös nagy fájdalom ez. Megértem ezt a srácot. Kamerát ide. És két doboz barna szofit.

Szerencsétlen hülye.*

*amit így utológ a srác is beláthatott, mert kb. két héttel az írásom megjelenése után a nevezetes videó lekerült a youtube-ról. Rip.
 

A bejegyzés trackback címe:

https://csucsuka.blog.hu/api/trackback/id/tr16154973

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Freddy 2007.09.02. 00:38:31

Vajon a srác ezzel akart befutni, és ezért rakta fel magát? avagy megcsinálta ezt művészi videót, és mások rakták fel, hogy a világ röhögjön rajta?

csunderlik.péter · http://csucsuka.blog.hu/ 2007.09.02. 02:30:00

Nem tudom. Utána kell nézni, meg kell tudni a nevét. És terjeszteni kell.

csunderlik.péter · http://csucsuka.blog.hu/ 2007.09.02. 02:36:11

És most hallgatok egy kis Cure-t. Imádom. Az kell most ide, amíg nem lesz a srácnak saját lemeze.

EszTike 2007.09.02. 13:15:44

Tátott szájjal figyletem, és valóban az jutott csak eszembe közbe, hogy ezt as rác saját magától csinálta? Vagyis h csinálta az egy dolog, nade, h közzé tette...Vagy tényleg, csak a haverjai szivatják. vagy anyámnak van igaza, aki mindig azt mondja, h "Hát más az értékrend". Lehet, h ő ezt nem is érzékeli pocséknak...fene se tudja. Tőle kéne megkérdezni.

Hendrick · http://megbolydult-hollandi.blogspot.com 2007.09.02. 13:53:39

Nekem már ez a Hiperkarma is egy más értékrend. Mint a Quimbynél itt is csak a világvárosi tanácstalanság tükröződik. Fantáziátlan, zeneileg silány, csak a nagyon kommerszhez képest valami...
De a cikk jó lehet...sokkal viccesebb mint maga a csávó..főleg a szotyolás rész..

Ezek után biztos vagyok benne hogy Csucsu nem érti a Skála kópé reklámot sem (kimegyek--bemegyek)
A Hurka Gyurka metafizikájáról meg nem is beszélnék vele, úgy, mint ahogy haverjaimmal órákig fejtegetjük a mondanivalóját...van még mit tanulni, ember...:)

travis 2007.09.02. 20:15:45

"a keserű vég az lesz, ha arcomba fröcsköl egy fókafasz"
Ettől kivert a víz. :) Zseniálisan kifejezi a tél közeledtét, így rosszkedvünk tejét tündöklő nyállá változtatta át.
Na csók mindenkinek!

Freddy 2007.09.02. 21:11:13

Igazad van Csucsu. A mi földi küldetésünk nem is lehet más, nem is lehet több, mint ezt a prófétát megismertetni a néppel. Terjeszteni kell. Ennél nemesebb feladatot el sem tudok képzelni. Előre!

rolo tomasi · http://www.oriasi.blog.hu 2007.09.03. 23:41:53

Hiperkarma silány??Szerintem az Amondo az utóbbi évek legjobb magyar lemeze volt.

Hendrick · http://megbolydult_hollandi.blogspot.com 2007.09.04. 12:21:24

Nevezz vaskalaposnak de nekem nem jön be. Szeretem az igényes gitárkezelést stb., és a mai együttesek közül ez leginkább a Porcupine tree-nél van, bár 68' és 751 között több száz progrock együttes produkált hatalmasat.
Ez a magyar alteros zene nagyon szövegközpontú, zeneileg meg nem nagyon üt.

Persze ízlések és pofonok...azért említem meg hogy nem szeretem, mert szerintem nem a képességekkel van baj hanem a hozzáállással.

Adienn 2007.09.06. 01:08:09

ugyan, sztem tök poén:) én is eljáccottam ugyanezt, egy szép, depresszív délutánon, csak én a Don't speakre zokogtam közben XDXDXD.
amúgy Hiperkarmát én is szeretem, de csak mert tavaly bejött a ZP vége, tudjátok az "aki megesküszik h jó barát vagy de többnek tart mint egy jó barátnak" rész. na az fasza volt. de Quimby akkor is zseniálisabb. mindemelett nem vagyok süket, zeneileg ez nem valami nagy vasziszdasz.

nekem álmom h valamelyik BTK-s rendezvényen kiállok a színpadra, és eljáccom a Sultans of Swing szólóját, yeeeee.

csunderlik.péter · http://csucsuka.blog.hu/ 2007.09.08. 04:56:02

A Quimby a kedvencem a magyarok közül. Kiss Tibi zseniális szövegeket ír. Ő a költő, nem azok a "húdenagyművészek" akikből mindig mutatnak hármat a Népszabadság hétvégi mellékletében (tisztelet a kivételnek). Ha Ady feltámadna, lehányná őket vörösborral. Én még hiszek a rímekben és a központozásban. Tudom, ciki.

Hendrick · http://megbolydult-hollandi.blogspot.com 2007.09.08. 11:12:06

\"Én még hiszek a rímekben és a központozásban. Tudom, ciki.\"

Ezt én is elsütöttem egy helyi Költőcske Mihálynak (aki épp az egyetlen irodalmi újság főszerkje.)
Na akkor mondta hogy találkozunk 30 év múlva.
Én meg írtam valamit, de azt a következő irodalmi pályázatra egyenesen...nem tette zsebre :)

De asszem-bár nála jobb voltam- azért piszok rossz költő voltam. Egy versíró Van Damm :)

csunderlik.péter · http://csucsuka.blog.hu/ 2007.09.08. 15:19:02

"egy versíró van damme" hehe, ez jó
én meg egy lorenzo lamas
az ilyen helyi kultúrcézár faszkalapoktól meg mindig kiráz a hideg, akik okoskodnak összevissza, még jó, hogy szalont nem működtetnek
süti beállítások módosítása